دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«اربعین» بهانه‌ای برای افزایش فشار به شیعیان بحرین/ وقتی محبت امام حسین (ع) هم جرم محسوب می‌شود!

رژیم آل خلیفه در ایام اربعین حسینی به بهانه انتشار ویروس کرونا اعلام کرد که هرکسی که مراسم عزاداری اربعین حسینی را در خانه‌اش به‌صورت گروهی برگزار کرده باشد، طبق قانون کیفری مجازات خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ - 11October 2020

«اربعین» بهانه‌ای برای افزایش فشار به شیعیان بحرین/ وقتی محبت امام حسین (ع) هم جرم می‌شود!گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در آستانه ایام اربعین حسینی بود که رژیم آل خلیفه فشار‌ها را بر شیعیان بحرین افزایش داد؛ این رژیم در ابتدا سفر به عراق را ممنوع اعلام کرد و پس از آن در اقدامی عجیب سفر به جمهوری اسلامی ایران را نیز ممنوع اعلام کرد.

مقامات بحرینی در حالی سفر به جمهوری اسلامی ایران و عراق را به بهانه شیوع کرونا در ایام اربعین ممنوع کردند که سفر به کشور‌های دیگری که از لحاظ شیوع این بیماری وضعیت خطرناک‌تر یا مشابهی دارند، همچنان آزاد است.

رژیم آل خلیفه در این ایام در بیانیه‌ای به بهانه انتشار ویروس کرونا اعلام کرد که هرکسی که مراسم عزاداری اربعین حسینی را در خانه‌اش به‌صورت گروهی برگزار کرده باشد، طبق قانون کیفری مجازات خواهد شد.

اداره اوقاف بحرین برگزاری عزاداری اربعین امام حسین (علیه السلام) را در مراکز مذهبی و حسینیه‌ها ممنوع کرده بود؛ همچنین وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای تحریک‌آمیز که شامل تهدید اکثریت شیعه این کشور بود، تدابیر قانونی را در قبال شرکت‌کنندگان مراسم اربعین حسینی اعلام کرد.

یکی دیگر از فعالیت‌های رژیم آل خلیفه در این ایام، سخت گیری بر وعاظ و مداحان شیعی در بحرین بود؛ نیرو‌های امنیتی بحرین، چند روز قبل از اربعین دو مداح به نام‌های «احمد الماجد» و «حبیب المهدی» را پس از احیای مراسم شهادت امام رضا (ع) (طبق روایت ۱۷ صفر) بازداشت کردند و به دادستانی تحویل دادند و همچنین دو مداح معروف دیگر به نام‌های «مهدی سهوان» و «امیر البلادی» به مرکز پلیس احضار شدند.

نیرو‌های آل خلیفه جمعه گذشته نیز پنج تن از روحانیون شیعه اعم از شیخ منیر المعتوق، زهیر الخال، جابر الشهرکانی، عیسی المؤمن و محمد علی المحفوظ را احضار کردند.

پر واضح است که رژیم آل خلیفه مراسم پر شکوه اربعین حسینی را بهانه‌ای برای فشار و آزار و اذیت شیعیان بحرین قرار داده است؛ نکته مهم این است که این فشار‌ها بر شیعیان بحرین در حالی انجام می‌شود که اکثریت مردم این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها