چهل‌سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

«یک کوله پشتی خاطره»

کتاب «یک کوله پشتی خاطره» دربرگیرنده خاطرات رزمندگان واحد تبلیغات رزمی یگان­‎های رزم خراسان از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۲۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ - 16October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «یک کوله پشتی خاطره» خاطرات رزمندگان واحد تبلیغات رزمی یگان­های رزم خراسان از دوران دفاع مقدس است که گردآوری این خاطرات توسط هیأت شهدای تبلیغات انجام گرفته و بازنویسی آن را «غلامرضا هنرور» بر عهده داشته­ است.

این کتاب توسط نشر «زلال‌اندیشه» و با حمایت اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در شمارگان 2 هزار جلد در سال 1399 به زیور طبع آراسته شده است.

بخشی از کتاب

مبلّغ واقعی

یک روز صبح زود، توی مقر لشکر 5 نصر، با یکی از برادران برای اقامه نماز می‌­رفتیم. یک نفر داشت با بیلچه‌­ای زمین را تراش می­‌داد و برای سرویس­‌های بهداشتی لشکر، که با محوطه اختلاف سطح داشت، پلکان درست می‌­کرد که مبادا شیب ورودی لغزنده بودنش، باعث زمین خوردن بچه­‌ها شود.

خواستیم شناسایی­اش کنیم، هوا تاریک بود و او هم کلاه اورکتش را چنان روی سر و قسمتی از صورتش کشیده بود که به راحتی قابل شناسایی نبود. از سر کنجکاوی، جلوتر رفتیم و سلام کردیم تا ببینیم این جوان بالابلند لاغر کیست؟ وقتی سر بلند کرد تا سلام ما را پاسخ دهد، معلوم شد او کسی نیست، جز آقا ولی الله چراغچی، فرمانده دلاور و محجوب و محبوب و شهید لشکر 5 نصر خراسان.

کتاب «یک کوله پشتی خاطره» در 130 صفحه با قطع رقعی و به بهای 20 هزار تومان چاپ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار