چهل‌سالگی سرو/

ما می‌توانیم با قدرت خلاقیت به خدا برسیم

در فرازی از دست نوشته شهید «محمدعلی ثانی حیدری» آمده است: خداوند به ما قدرت خلاقیت داده است و ما باید از این میرات معنوی استفاده کنیم تا بتوانیم از مرزهای غریزه و خودخواهی، به خویشتن واقعی و از آن جا به خدا برسیم.
کد خبر: ۴۲۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳ - 15October 2020

نگاهی به زندگی شهید «محمدعلی ثانی حیدری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «محمدعلی ثانی حیدری» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید محمدعلی ثانی حیدری، فرزند حسین ثانی حیدری، در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۳ در خانواده ای متدین و انقلابی دیده به جهان گشود.

او در خانواده ای رشد کرد که طی سال های جنگ تحمیلی حس تکلیف و وظیفه ی حضور در میدان های رزمی پدر را فرسنگ ها از خانه و کاشانه دور کرده بود و محمدعلی که فقط ۳ سال داشت به خاطر اسارت پدر، به مدت ۲ سال و اندی از آغوش گرم پدر محروم گشت؛ و این مادر بود که جای خالی پدر را هم پر می کرد.

با آزادی اسرا، محمدعلی بار دیگر سایه ی پرمهر و محبت پدر را با ذره ذره ی وجودش حس می کرد. وی در سن ۷ سالگی وارد دبستان شاهد شد، و مقطع راهنمایی را در مدرسه ی شهید رجایی سپری نمود.

او برای گذراندن مقطع متوسطه ، وارد هنرستان شهید باهنر شده و در رشته ی کار و دانش، شاخه تراشکاری فلزات مشغول به تحصیل شد.

پس از گذراندن دوره ی متوسطه، در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته ی کاردانی ساخت و تولید دانشگاه آزاد گلبهار مشهد پذیرفته شد.

محمدعلی بعد از اتمام کاردانی، برای شرکت در آزمون کارشناسی برنامه ریزی نمود. وی در ضمن تحصیل با مساعدت مالی پدر یک خودروی پیکان خریده و جهت کار و زندگی آبرومندانه، کمر همت بست. اما دیری نگذشت که عوامل «گروهک شرور جندالشیطان» در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۸۵، این جوان ۲۲ ساله را به جرم کسب روزی حلال و نه خرید و فروش مواد مخدر در هاله ای از مظلومیت و نجابت، با نهایت سنگ دلی و شقاوت به شهادت رساندند.

از خصوصیات بارز شهید در کنار توجه به مسایل و برنامه های جانبی خود، تعهد فراوان به فرایض مذهبی بود؛ به گونه ای که همواره نزدیکانش را به خواندن نماز اول وقت و خواندن قرآن سفارش می نمود. همچنین از خصوصیات بارز ایشان، حسن خلق بود، به گونه ای که با همگان با خوش رویی برخورد می نمود.

فرازی از دست نوشته شهید

خداوند به ما قدرت خلاقیت داده است، و ما از آن استفاده میکنیم . ما وظیفه داریم هر چه بیشتر آگاه شویم، و از این میرات معنوی استفاده کنیم، تا بتوانیم از مرزهای غریزه و خودخواهی، به خویشتن واقعی، و از آن جا به خدا برسیم. (پس) ای انسان خود را بشناس تا خدا را بشناسی؛ زیرا خداوند از رگ گردن، پیراهنت و از نفست به تو نزدیک تر است.

زمانی که خویشتن حقیقی خود را بیابیم، خدا را یافته ایم؛ و کسی که دارای نفس قوی است، می گوید: «من از پس انجام این کار برمی آیم، و جرأت انجام هر کاری را دارم.»

نیازهای تان را از خدا درخواست کنید، و ایمان داشته باشید که اجابت شده اید؛ سپس برای تان چنین (مقدر) خواهد شد.

هر آنچه که دارم، هدیه و امانتی از سوی زندگی است که روزی باید همه را بازگردانم. پس هیچ فکر و احساسی را نادیده نگیریم، بلکه آن را در جهت یک راه حل سوق دهیم. هر فکری، حتی یک فکر منفی و هر احساسی، یک انرژی قوی است، یک انرژی بالقوه که در اختیار من قرار دارد. فقط باید آن را با آگاهی در جهت درست قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار