رقابت در تولید طولانی‌ترین سریال، تهدیدی برای رسانه ملی

طولانی‌ترین سریال عنوانی است که برخی از کارگردان‌های تلویزیون دوست دارند آن را به نام خود ثبت کنند غافل از اینکه در دراز مدت این نوع نگاه می‌تواند به تهدیدی برای رسانه ملی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۲۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰ - 18October 2020

ماراتن ساخت طولانی‌ترین سریال تهدیدی برای رسانه ملی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در اواخر دهه 70 وقتی «سیروس مقدم» با سخت سریال «نرگس» ساخت اولين سریال با تعداد قسمت‌های بالا را به نام خود ثبت کرد تعدادی از فیلمسازان سعی کردند قدم در این راه بگذارند و با ساخت سریال‌های طولانی‌تر نام خود را مطرح کنند.

سریال‌هایی مانند «کیمیا» با محوریت دفاع مقدس با همین هدف ساخته و پخش شدند. به تازگی نیز سریالی به کارگردانی «پوریا آذربایجانی» در حال ساخت است که در 250 قسمت تولید خواهد شد سریالی که تا امروز به لحاظ تعداد قسمت‌ها رکورددار است.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره داشت این است که ساخت سریال‌هایی با تعداد قسمت‌های بالا فی‌النفسه اشکال ندارد به شرط آنکه ضرورت آن در نظر گرفته شود. وقتی رسانه ملی به اذعان مدیران آن از نبود سرمایه کافی برای ساخت و تولید برنامه رنج می‌برد اصرار برای سخت سریال‌های طولانی معنایی نخواهد داشت.

در آن سوی مرزها نیز موج مینی سریال هایی رواج یافته که در ده قسمت تولید می‌شوند که در کیفیتی بالا موضوعاتی مهم را طرح می‌کنند. موضوعاتی که اغلب ارزش‌های نظام اسلامی ما را هدف گرفته‌اند و متاسفانه این روند نیز ادامه خواهد داشت. نمونه بارز آن مینی سریال «تهران» است که توسط رژیم صهیونیستی و با هدف تضعیف انقلاب اسلامی تولید شده است.

با توجه به این موضوع باید ببینیم اولویت کنونی جبهه فرهنگی چیست و چه راهبردی را باید در نظر بگیریم. وجود بی‌شمار موضوع حساس و قابل طرح و ایجاد حجم عظیمی از شبهات علیه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خودی خود روشن ساخته که باید در چه مسیری قدم برداریم.

در سال‌هایی که جبهه مقاومت و مسئله مدافعان حرم شکل گرفته تا هدم گروه تروریستی داعش جز موارد معدود فیلم و سریالی در این خصوص ساخته نشده است حال آن که هر یک از شهدای مدافع حرم می‌توانست سوژه یک مینی سریال باشد. متاسفانه جز فیلم سینمایی «به وقت شام » هنوز اثر قابل دفاعی در این حوزه ساخته نشده و این نقیصه این فرضیه را ثابت می‌کند که چنین مسائلی برای عده‌ای از هنرمندان و مدیران فرهنگی ما اهمیتی ندارد.

فیلمسازان ما بهتر است برای شرکت در ماراتن ساخت طولانی‌ترین سریال در مارتن ساخت آثار راهبردی شرکت کنند و جبهه فرهنگی را برای حضور آثار مغرضانه معاندان باز نگذارند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار