۱۵۴ فیلم با موضوع کارآفرینی و رونق تولید ملی، متقاضی شرکت در «سینماحقیقت» شدند

با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان ۱۵۴ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه مستند‌های «کارآفرینی» این دوره‌ی جشنواره شدند.
کد خبر: ۴۲۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 14October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان ۱۵۴ فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه مستند‌های «کارآفرینی» این دوره‌ی جشنواره شدند.

در این بخش فیلم‎های مستندی با موضوع کارآفرینی، کسب‌وکار‌های بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و... انتخاب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

امسال از جمع ۸۷۱ فیلم مستند ایرانی که در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده است، ۱۵۴ فیلم متقاضی حضور در بخش کارآفرینی شده‌اند؛ به این معنا، کمی بیش از ۱۷ درصد فیلم‌هایی که به جشنواره ارائه شده‌اند، با موضوع کارآفرینی و رونق تولید ملی هستند.

گفتنی است: این بخش از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان آن نیز تندیس، لوح افتخار و مبلغ ۲۰۰، ۱۸۰ و ۱۶۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه جایزه اول تا سوم بخش کارآفرینی سینماحقیقت به ترتیب به «مهدی گنجی» کارگردان فیلم «من می‌خوام شاه بشم»، «محمد واعظی» کارگردان مستند «رویای آب» و «محمد ثقفی» کارگردان «خودکار» تعلق گرفت. ضمن این که دو لوح تقدیر هم به «علی‌اکبر رفوگران» و «محمد قائم‌پناه» شخصیت فیلم‌های «خودکار» و «رویای آب» تقدیم شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها