باهم برای امنیت و سلامت

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: شعار هفته ناجا در سال جاری «با هم برای امنیت و سلامت» انتخاب شده و در استان یزد برگزاری ۱۲۴ برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده است.
کد خبر: ۴۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ - 14October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «عباسعلی بهدانی‌فر» امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست با خبرنگاران که از طریق سامانه برخط خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان این که برنامه‌های امسال هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهرماه آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته تا دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت، گفت: شعار هفته ناجا در سال جاری «با هم برای امنیت و سلامت» انتخاب شده و در استان یزد برگزاری ۱۲۴ برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده که حدود ۹۰ درصد از آنها مربوط به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

وی برگزاری صبحگاه مشترک در روز ۲۷ مهرماه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در استان، تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب و گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در استان، ارائه مشاوره‌های رایگان، تجلیل از کارکنان نمونه ناجا، جانبازان و ایثارگران در استان، حضور در نماز جمعه، اجرای نمایش اقتدار و خدمات مضاعف در واحدهای انتظامی، تسهیل در ترخیص وسایل نقلیه، ویزیت رایگان از سوی معاونت بهداری، عیادت از بیماران و تجلیل از کادر درمانی، کلنگ‌زنی مرکز آموزش بافق و افتتاح پلیس فتا در اردکان را از مهمترین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان برشمرد.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد شش ماهه نیروی انتظامی استان ارائه کرد و گفت: طی این مدت ۲۶ تن مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است و در همین رابطه ۲۹ باند قاچاق مواد مخدر منهدم و ۱۱۵۸ متهم نیز دستگیر شده است.

سردار بهدانی‌فر از کاهش ۱۲ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت کشفیات سرقت ۶۲ درصد افزایش یافته و در همین رابطه نیز ۲۲ باند سارقان خشن منازل و مغازه‌های استان متلاشی و ۶۲ نفر نیز دستگیر شدند.

وی همچنین به کاهش ۳۲ درصدی آمار تلفات حوادث رانندگی در استان در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در حوزه تصادفات درون شهری ۴۵ درصد کاهش فوتی و در تصادفات برون شهری نیز کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌ها را در استان شاهد بودیم.

وی تشکیل و رسیدگی به یک‌هزار پرونده در پلیس فتای استان طی شش ماهه اول امسال خبر داد و در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز در همین مدت ۵۷۵ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته و در همین مدت نیز قریب ۵۰۰ نفر دستگیر شده‌اند که افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل داشته است.

فرمانده انتظامی استان در رابطه با موضوع برخورد با احتکار کالا بخصوص در مورد لوازم و وسایل پزشکی نیز از کشف ۴۳۹ میلیارد ریال کالا خبر داد و پیرامون طرد اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۴۵۹ نفر تبعه خارجی در استان دستگیر و طرد شده که دو درصد رشد داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به ۲۰۸ هزار و ۸۲۹ مورد تماس مردمی با تلفن ۱۱۰ در شش ماهه ابتدایی امسال، گفت:  ۹۹ هزار مورد از این تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی و ۱۰۹ هزار مورد نیز به به ارشاد و راهنمایی منجر شده است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی و مشاوره در کلانتری‌ها تعداد دو هزار و ۷۰۰ پرونده، برای چهار هزار و ۷۵۰ نفر تشکیل شده که به این موارد در شش هزار و ۹۵۰ جلسه رسیدگی شده و به مصالحه و سازش ختم شده است.

وی با اشاره به همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی و واحدهای تخصصی پلیس برای پیشگیری از وقوع هر نوع تخلف به خصوص در فضای مجازی به اهمیت سواد رسانه ای و تماس با پلیس ۱۱۰ در ارتباط با موارد مشکوک از سوی آنها تاکید کرد

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران عمده سرقت‌ها در استان را جزئی، ناشی از سهل‌انگاری صاحبان اموال و در ساختمان‌های نیمه کاره ذکر کرد و با اشاره به برخورد جدی با راکبان متخلف موتورسیکلت به ویژه موتورسیکلت‌های سنگین در قالب طرحی با همکاری یگان امداد، تصریح کرد: در مورد اخیر تنها طی یک شب ۱۶ موتور سنگین در شهر یزد توقیف شد که البته این طرح نیز استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها