رام الله:

ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیستی، همان الحاق تدریجی است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان در حال اجرای طرح اشغال و تسلط بر اراضی اشغالی فلسطین است.
کد خبر: ۴۲۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ - 15October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت دو هزار و ۱۶۶ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کرد.

در بیانیه رام الله تأکید شده است که این مسئله، تجاوز جدیدی است که به مجموعه تجاوزات و جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی اضافه خواهد شد.

خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که این اقدام صهیونیست‌ها، «بخشی از فرآیند الحاق، چپاول و اشغال تدریجی خاک اشغالی فلسطین است».

رام الله همچنین خاطر نشان کرد، این تصمیم نشان داد که رژیم صهیونیستی همچنان در حال اجرای طرح اشغال و تسلط بر اراضی اشغالی فلسطین است.

این نهاد فلسطینی، تصریح کرد، چنین اقدامی در راستای اجرای آن چیزی است که «معامله قرن» نامیده می‌شود؛ طرحی که هدف آن، نابودی سیاسی مسئله فلسطین و از بین بردن راهکار دو دولتی است.

ژیم صهیونیستی چهارشنبه (روز گذشته) برای اولین بار بعد از توافقات سازش با کشورهای عربی با ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری موافقت کرده است.

«نبیل ابو ردینه»، سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم فوراً برای جلوگیری از این جنون شهرک‌سازی که شانس رسیدن به یک روند صلح واقعی را تخریب می‌کند دست به کار شود.»

کمیته برنامه‌ریزی «اداره امور شهری کرانه باختری» رژیم صهیونیستی مجوز نهایی برای ساخت ۱۳۱۳ واحد مسکونی در چند شهرک واقع در کرانه باختری را صادر کرد. برنامه‌‌ریزی برای ساخت ۸۵۳ واحد مسکونی دیگر انجام شده اما هنوز مجوز برای آن صادر نشده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار