مسئول بسیج هنرمندان سپاه لرستان خبر داد؛

دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‌شود

سرهنگ فریدون کریمی والا از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای تحقق جهش تولیدات فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 16October 2020

دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار «فریدون کریمی والا» مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره  در راستای تحقق جهش تولیدات فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به این جشنواره باید در قالب داستان کوتاه باشند، افزود: میزان کلمات هر اثر حداکثر 5 هزار کلمه باشد و داستان ارسالی پیش از این در جشنواره‌ برگزیده نشده باشد و آثاری مورد داوری قرار می‌گیرند که قبلا در کتابی منتشر نشده باشد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، «رازهای ارغوانی» روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس، «مکتب سلیمانی» شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی «جهش تولید اقتدار و بالندگی» شکست تحریم‌های ظالمانه را از موضوعات آثار ارسالی به این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: «الفبای ایثار» مدافعان سلامت، «کمک  مومنانه» مواسات و همدلی «زخم‌های شعله ور» افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن و فلسطین سوریه عراق و ... «سبک زندگی اسلامی ایرانی» مسجد محوری و تحقق محله اسلامی «حجاب و عفاف» عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکم بنیان خانواده، ساده زیستی و مصرف کالای ایرانی از دیگر موضوعات داستان‌های ارسالی به این جشنواره است؛ البته شرکت کنندگان محدودیتی در انتخاب موضوع نخواهند داشت.

کریمی والا با بیان اینکه دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج توسط انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان و با همکاری و مشارکت سایر نهادهای فرهنگی استان از جمله  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا این جشنواره با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی در دو ‌ گروه‌ سنی نوجوان، حداکثر 17 سال و بزرگسال 17 سال به بالا برگزار می‌شود و ارسال آثار برای همگان آزاد است.

وی با بیان اینکه  این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تاکنون یکصد اثر به سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان لرستان ارسال شده است.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به زمانبندی اجرایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: مهلت ارسال آثار 15 آذر ماه 1399 و مراسم اختتامیه و تجلیل و تقدیر از برگزیدگان کشوری از25 بهمن  تا 10 اسفند سال‌جاری است.

کریمی والا به  جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این جشنواره نیز گریزی زد و بیان کرد: جوایز گروه سنی بزرگسالان رتبه نخست کشوری تندیس جشنواره، لوح تقدیر، جایزه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال، رتبه دوم کشوری لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال، رتبه سوم کشوری لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 20 میلیون ریال و جوایز به ارزش 12 میلیون ریال است و به پنج اثر تقدیری جوایزی به ارزش 12 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

 وی با بیان اینکه به اولین برگزیده گروه سنی نوجوانان  کشوری تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال اهدا خواهد شد، ادامه داد: در این گروه سنی به مقام دوم کشوری، لوح تقدیر، جایزه نقدی به ارزش 20 میلیون ریال و به رتبه سوم کشوری لوح  تقدیر جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال اهدا خواهد شد و برای سه اثر تقدیری جوایزی به ارزش 7 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها