دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

۲۷ مهر؛ روز روسیاهی آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران

اکنون پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه آمریکایی‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان، موعد لغو این تحریم‌ها یعنی شکست مجدد آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران فرا رسیده است.
کد خبر: ۴۲۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۸ - 18October 2020

۲۷ مهر؛ روز روسیاهی آمریکا در برابر مقاومت ملت ایرانبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس‌،  مقامات آمریکایی از چند ماه قبل تلاش خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند؛ آمریکایی‌ها در این چند ماهه راه‌های مختلفی را برای رسیدن به هدفشان امتحان کردند، اما همیشه ناکام بودند.

بیست و چهارم خرداد ماه در گزارشی با عنوان: «تلاش سازمان ملل برای تکمیل پازل آمریکایی‌ها» به نقش‌آفرینی سازمان ملل متحد و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کمک به آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کردیم.

یازدهم تیر ماه نیز در گزارشی با عنوان «تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش برای بازگشت به قانون جنگل»، به افزایش تلاش آمریکا و مرتجعان منطقه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کردیم.

اکنون پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه آمریکایی‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان، موعد لغو این تحریم‌ها یعنی شکست مجدد آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران فرا رسیده است.

در این بین، رسانه‌های فرانسوی با اشاره به ناکامی تلاش واشنگتن در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی، بر پایان تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به‌عنوان دستاورد مهم برجام تاکید کردند.

خبرگزاری فرانسه آورده است که براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که مهر تاییدی بر توافق بین‌المللی هسته‌ای ایران (برجام) ژوئیه ۲۰۱۵ است، تحریم ایران در خصوص ممنوعیت فروش سلاح و تجهیزات نظامی سنگین در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) لغو خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: در ماه اوت گذشته، تلاش ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن تحریم‌های بین المللی ضد ایرانی که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ لغو شده بودند، ناکام ماند.

این رسانه فرانسوی در ادامه یادآور شد که دونالد ترامپ در مه ۲۰۱۸ به‌طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران ۲۰۱۵ (برجام) خارج شد.

همچنین نشریه فرانسوی «لوریان لوژور» در بخشی از گزارش خود با عنوان «روسیاهی حداکثری» نوشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های اعلام شده از سوی واشنگتن علیه بانک‌های ایرانی در سخنرانی خود تاکید کرد این تحریم‌های خباثت‌آمیز (آمریکا)، جنایت است به معنای واقعی کلمه؛ حالا ما مقاومت می‌کنیم، ما می‌ایستیم و ان‌شاءالله این فشار حداکثری او به روسیاهی حداکثری آمریکا منتهی خواهد شد؛ این کار را ما خواهیم کرد به توفیق الهی و او را پشیمان می‌کنیم.

در پایان باید گفت که ۲۷ مهر ماه به‌عنوان روز روسیاهی آمریکایی‌ها در برابر مقاومت ملت ایران در تاریخ ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار