در و دیوار شهرهای خوزستان سیاهپوش عزای امام غریبان شد

اقشار مختلف مردم خوزستان اعم از پیر و جوان و زن و مرد با نصب پرچم‌های سیاه و پارچه نوشته و بنر در نقاط مختلف شهر و کوچه‌ها و بازار‌های این استان در غم شهادت امام مهربانی‌ها سیاهپوش شدند.
کد خبر: ۴۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 17October 2020

در و دیوار شهرهای خوزستان سیاهپوش عزای امام غریبان شد

به گزارش دفاع‎پرس از اهواز، مردم ولایی و شهیدپرور استان خوزستان امروز همزمان با سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان «امام رضا» (ع) به سوگواری پرداختند و در اماکن مختلف مذهبی و یادمان های شهدا به یاد این امام غریب اشک ماتم ریختند.

همزمان با سراسر کشور مردم متدین پایتخت دفاع مقدس از شب گذشته با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت سوگواری کردند.

اقشار مختلف مردم خوزستان اعم از پیر و جوان و زن و مرد با نصب پرچم های سیاه و پارچه نوشته و بنر در نقاط مختلف شهر و کوچه ها و بازارهای این استان در غم شهادت امام مهربانی ها سیاهپوش شدند.

خطبه خوانی و نوحه خوانی در بقاع متبرکه و مساجد از جمله مراسم روز شهادت امام رضا (ع) است و برخی نیز با توزیع غذای نذری و یا حضور در پایگاه های انتقال خون با نذر خون خود در سوگ امام هشتم شرکت کردند.

امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام شیعیان در روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری توسط مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید و در شهر طوس (مشهد فعلی) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار