قالیباف خبر داد؛

بررسی وضعیت بازار ارز با حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امشب نشستی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و وزرای اقتصادی دولت جهت بررسی وضعیت بازار ارز و نهاده‌های کشاورزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ - 18October 2020

وضعیت بازار ارز امشب درمجلس با حضور تیم اقتصادی دولت بررسی می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و منزلت مجلس و نمایندگان که از آن به عنوان مهم‌ترین وظیفه هیات رئیسه یاد کرد و اظهار داشت: در مدت زمان دو هفته‌ای که برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته بودیم از مردم نقدهایی پیرامون جایگاه مجلس شنیدیم، اقتدار مجلس کجا رفته است که هیچ‌کس پاسخگوی وضعیت موجود در کشور نیست.

وی افزود: ما نمی‌توانیم حداقل از رئیس جمهور سوال کنیم آن هم در شرایطی که وی روزی پشت همین تریبون مجلس گفت اگر بخواهم ظرف مدت دو هفته قیمت دلار را به پنج یا هفت هزار تومان می‌رسانم و این در حالی است که الان قیمت دلار از ۳۰ هزار تومان هم گذشته است و در پی آن مردم تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: چرا طرح سوال از رئیس جمهور که باید استیضاح و محاکمه شود دو ماه است اعلام وصول نشده است و وی هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد به طوری که برخی ناامید شده‌اند و حتی برخی از معاندین به دلیل عملکرد دولت گفته‌اند که باید عنوان انقلابی را از این مجلس بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مسائل کنونی که در مجلس بررسی می‌شود باید از دستور کار خارج شود و موضوعاتی همچون وضعیت بازار خودرو، ارز و خوراک دام که دغدغه مهم مردم است در دستور کار قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس، گفت: ما باید آیین‌نامه را دنبال کنیم و دستور جلسه حتماً باید بر اساس موضوعاتی که از کمیسیون‌ها می‌آید تنظیم شود ضمن اینکه موضوعات اعاده شده از شورای نگهبان از جمله مطالبات بخشی از مردم است کما اینکه همین دو استفساریه‌ای که در این جلسه تعیین تکلیف شد در زمره همین موارد قرار داشت.

وی با بیان اینکه ما حتماً باید به اولویت‌های مردم توجه کنیم و این حرف حقی است و فلسفه وجودی ما همین است، افزود: الان طرح دو فوریتی مربوط به سبد کالا در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است و اعضای این کمیسیون باید تلاش بیشتری برای تسریع این روند داشته باشند، همچنین موضوع گرانی و کنترل بازار در دستور کار جلسه روز چهارشنبه صحن قرار داشته که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: ساعت هشت امشب نیز نشستی با حضور بنده، روسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه، بودجه و محاسبات، صنایع و معادن، کشاورزی، آب و منابع طبیعی و وزرای مربوطه و رئیس بانک مرکزی جهت بررسی وضعیت بازار ارز و نهاده‌های کشاورزی برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این تذکر به جایی است و فلسفه وجودی ما همین است که در حوزه نظارت از هیچ ابزار و وظیفه قانونی کوتاه نیاییم بنابراین قطعاً در این زمینه مجلس انجام وظیفه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

 

نظر شما
پربیننده ها