فرمانده انتظامی استان مازندران:

نیروی انتظامی ظرفیت‌های کارآمد برای تأمین امنیت در جامعه را تحکیم بخشید

سردار «مرتضی میرزایی» گفت: نیروی مقتدر انتظامی در یک هماهنگی و همکاری مشهود و کم‌نظیر، ظرفیت‌های لازم و کارآمد برای تأمین امنیت و انضباط اجتماعی و حاکمیت قانون در جامعه را فراهم و تحکیم بخشیده است.
کد خبر: ۴۲۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ - 18October 2020

نیروی انتظامی ظرفیت‌های کارآمد برای تامین امنیت در جامعه را تحکیم بخشیده استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «مرتضی میرزایی» فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی فرارسیدن هفته ناجا را به همه کارکنان و خانواده‌های آنان تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سلامت در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی نقش و اهمیت گسترده‌ای یافته و از جمله عواملی که به طور گسترده با میزان سلامت اجتماعی افراد در ارتباط است، امنیت اجتماعی است.

فقدان سلامت اجتماعی، حاصل عدم جذب افراد در چارچوب‌های اجتماعی و در نتیجه عدم جامعه‌پذیری صحیح آنهاست. بنابراین سلامت اجتماعی عامل مهمی در کنترل آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و حفظ نظم و انضباط اجتماعی و در نهایت تامین امنیت اجتماعی است.

از آنجایی که سلامت اجتماعی با جامعه پذیری اشخاص در جامعه در ارتباط است، می‌تواند عامل مهمی در پذیرش هنجارهای اجتماعی به شمار رود و نقش مهمی در کاهش قانون گریزی و ناهنجاری‌های اجتماعی داشته باشد.

یکی از اهداف و ماموریت‌های پلیس جامعه محور، توانمندسازی و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کنترل نظم و انضباط اجتماعی است که منجر به افزایش سلامت اجتماعی در جامعه می‌شود و در یک جمله، مردمی سازی امنیت می‌تواند باعث درونی و نهادینه شدن این امر و در نهایت کاهش آسیب‌ها و جرایم شود.

واقعیت‌های عینی و تجربی در چهلمین سال انقلاب اسلامی، بیانگر این حقیقت است که نیروی مقتدر انتظامی در یک هماهنگی و همکاری مشهود و کم‌نظیر، ظرفیت‌های لازم و کارآمد برای تامین امنیت و انضباط اجتماعی و حاکمیت قانون در جامعه را فراهم و تحکیم بخشیده است.

هفته نیروی انتظامی در سال 1399 با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» نامگذاری شده که جا دارد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، مدافعان نظم و امنیت و شهدای سلامت، از تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه کارکنان خدوم و پرتلاش انتظامی استان و خانواده‌های محترم آنان به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور و مسئولان استانی که در طول سال گذشته و سال جاری در برقراری نظم و امنیت استان یاری کردند، تقدیر و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار