عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به «دفاع پرس»:

متضرر شدن اروپاییان، در صورت ادامه روند تحریم ها/توافقی مورد قبول است که همه تحریم ها همزمان برداشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم ها گفت: اگر احساس کنیم که دشمن به دنبال کارشکنی و ادامه دادن تحریم ها باشد، قطعا ما بر اساس اصول منافع ملی کشورمان، تصمیم می گیریم و آنها از این موضوع ضرر می بینند.
کد خبر: ۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ - 03March 2015

متضرر شدن اروپاییان، در صورت ادامه روند تحریم ها/توافقی مورد قبول است که همه تحریم ها همزمان برداشته شود

حسین سبحانی نیا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس درباره این که اگر اروپا بخواهد، به روند تحریم ها ادامه دهد، جمهوری اسلامی ایران نیز از سلاح تحریم استفاده می کند، تصریح کرد: ما در این مذاکرات، سیاست برد- برد را دنبال می کنیم و توافقی مورد قبول ما است که، همه تحریم ها همزمان برداشته شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در یک توافق جامع، کلیات و جزئیات در یک مرحله تمام شود، اظهار کرد: اگر غیر از این باشد و اروپاییان بخواهند تحریم ها را ادامه دهند یا شکل دیگری پیدا کند، توافق بدی است که مورد توافق ما نیست.

سبحانی نیا با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت هایی برای مقابله با تحریم ها دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توان منطقه ای، دفاعی، نظامی و این که بتوانیم در خلیج فارس خروج نفت را کنترل کنیم، در دست ما است.

وی افزود: اگر احساس کنیم که دشمن به دنبال شیطنت، کارشکنی و ادامه دادن  تحریم ها باشد، قطعا ما بر اساس اصول منافع ملی کشورمان، تصمیم می گیریم و آنها از این موضوع ضرر می بینند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به این که ضرری که اروپا از تحریم متقابل خواهد دید، بیشتر از ایران است، گفت: اروپاییان ضرر می کنند و این طور نیست که آسوده از کنار این مسئله عبور کنند و حتما آنها به مسائل منطقه و به خصوص نقش جمهوری اسلامی ایران، نیاز زیادی دارند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها