جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تأکید کرد؛

اهتمام ویژه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی به رویکرد شهروندمداری

سردار شرفی گفت: باید در راستای توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین تجهیزات در اختیارشان قرار بگیرد و مدیران مؤسسات نیز برای ارتقاء کارآمدی نگهبانان محله برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۲۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ - 20October 2020

لزوم حمایت از موسسات حفاظتی و مراقبتی از سوی فرماندهان/ اهتمام ویژه موسسات حفاظتی و مراقبتی به رویکرد شهروند مداریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در نهمین گردهمایی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: همان‌طور که مستحضرید، امسال با تدبیر فرمانده نیروی انتظامی، هفته ناجا در اولین روز از ماه ربیع الاول و با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: شعار هفته ناجا از فرمایش پیامبر اکرم (ص) «نعمتان مجهولاتان الصحه و الامان» برگرفته شده و این امر نشان از اهمیت «سلامت» و «امنیت» به عنوان دو نیاز اولویت‌دار در جوامع بشری خصوصاً کشور ایران اسلامی دارد.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی عنوان کرد: شعار هفته ناجا با هوشمندی و با هدف جلب مشارکت آحاد جامعه انتخاب شده است تا بتوانیم در راستای ارتقاء امنیت گام‌های مثبت و موثر برداریم.

سردار شرفی در خصوص تأسیس مؤسسات حفاظتی و مراقبتی تصریح کرد: یکی از شاهکار‌های نیروی انتظامی در دهه ۸۰ تشکیل این مؤسسات به‌منظور توسعه رویکرد جامعه مدار و مشارکت‌جویی آحاد جامعه بود؛ این نهاد با درایت فرماندهان، مدیران مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و مجاهدت‌ها و تلاش‌های نگهبانان محله امروز به درخت تنومند و پرثمری تبدیل شده است.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: هم‌اکنون مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در ۱۲ هزار نقطه از کشور مستقر و با بیش از هفت هزار نیرو در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از جرم فعالیت می‌کنند که این امر یکی از افتخارات نیروی انتظامی است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: امروز بیش از ۷۰۰ مؤسسه حفاظتی و مراقبتی فعال هستند که در اشتغال‌زایی جوانان این مرز و بوم نیز تأثیرگذار بوده اند و ما نیز باید قدردان آن‌ها باشیم.

سردار شرفی ادامه داد: مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در بسیاری از مأموریت‌ها ازجمله مأموریت عظیم اربعین حسینی طی سال‌های گذشته کمک‌حال نیروی انتظامی بوده اند؛ به طوری که بیش از ۱۲ هزار داوطلب در این مأموریت، حضوری فعال و پررنگ داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه این مؤسسات علاوه بر همکاری در مأموریت‌ها کمک ویژه‌ای در پیشگیری از وقوع جرم نیز داشته اند، گفت: هم‌اکنون تعداد نگهبانان محله نسبت به پلیس اندک است این در حالی است که براساس هدف‌گذاری‌ها، تعداد نگهبانان محله در برنامه ششم توسعه بایستی به یک میلیون نفر می‌رسید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: در وهله اول «پیشگیری و مقابله با جرم»، «مردم و نگهبانان محله» و در نهایت «پلیس رسمی» باید مدنظر باشد؛ در واقع همه ما باید کمک کنیم که این مؤسسات قوی‌تر و ساختار‌های آن‌ها تنومندتر و کارآمدتر باشد.

سردار شرفی در ادامه بر اصلاح و نهایی‌سازی آئین‌نامه‌های اجرایی ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه تأکید و عنوان کرد: بایستی نگهبانان محله از سوی فرماندهان مورد حمایت و مساعدت و از سویی ضابطیت آن‌ها نیز مورد اهتمام قرار بگیرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه نگاه ما به این مؤسسات، نگاه پیشگیرانه و امنیتی است، تصریح کرد: بایستی در راستای توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی علاوه بر حمایت، بهترین تجهیزات نیز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد؛ از سویی مدیران مؤسسات نیز برای ارتقاء کارآمدی نگهبانان محله برنامه ریزی جدی داشته باشند و با ارتقاء مهارت آن‌ها ازتوانمندی هایشان بهره لازم را ببرند.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: باید در مؤسسات حفاظتی و مراقبتی رویکرد‌های نظم‌مداری، کنشی و پیش جنایی، رویکرد شهروندمداری، رویت‌پذیری، سرعت‌پذیری و دقت در مداخله و میانجی‌گری در حل و فصل اختلافات مورد اهتمام قرار بگیرد.

سردار شرفی در پایان ضمن قدردانی از زحمات و کمک‌های مؤسسات حفاظتی و مراقبتی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و همچنین افزایش و ارتقاء شاخصه‌های امنیت و سلامت در جامعه آمادگی کامل داریم که از این مؤسسات پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار