پیام تسلیت معاون وزارت بهداشت در پی شهادت دومین مدافع سلامت استان یزد

معاون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت «مرضیه محمدی زربندی»مدافع سلامت یزد را به خانواده آن مرحومه و حوزه بهداشت و درمان این استان تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۲۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶ - 21October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، در بخشی از پیام «علیرضا رئیسی» معاون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: مرحومه «محمدی زربندی» از استان یزد از خادمین و مدافعین سلامت در حوزه بهداشت حرفه‌ای بود که  در راه خدمت به هموطنان عزیز در عرصه کنترل و پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ جان خود را از دست داد.

وی دومین شهید مدافع سلامت یزد است که در مرکز بهداشت ملک افضلی در محله اسکان این شهر مشغول به فعالیت بود و چندی قبل به شهادت رسید.  

همچنین ۲۷ مهر ماه جاری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفته بود که از اوایل شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون ۱۰ هزار و ۶۹۰ نفر در استان به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد یک‌هزار و ۲۳۷ نفر مربوط به هفته گذشته است.

دکتر سید «ابراهیم سلمانی» در نشست مجازی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۵۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ نفر به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و همچنین ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بخش اورژانس بیمارستان‌ها در نوبت تخلیه تخت برای ورود به بخش ویژه هستند.  

همچنین ۲۴ مهرماه جاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفته بود که این استان به نسبت جمعیت بیشترین میزان ابتلا به کرونا در هر یکصد هزار نفر را در کشور دارد و شرایط  در سومین پیک این بیماری بحرانی است.

دکتر «محمدرضا میرجلیلی» در سی و چهارمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: یزد در نخستین مرحله شیوع کرونا پس از استان‌های قم و مرکزی در رده سوم کشور از نظر میزان ابتلا به نسبت جمعیت قرار داشت و هم اکنون نیز در سومین مرحله افزایش ابتلا، از نظر تعداد موارد مثبت و بستری در صدر ۳۱ استان کشور قرار دارد.

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در ۲۴ شهر سکونت دارند.

وی در مجموع تعداد افراد متوفی به کرونا را در استان ۵۵۹ نفر ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین میزان ابتلا به کرونا مربوط به شهر‌های یزد، میبد، مهریز، خاتم، بافق و ابرکوه است و اگر شرایط مرکز استان کنترل شود، وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار