نگاهی کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «صادق غفاری»

شهید «صادق غفاری» پس از آغاز دفاع مقدس دو ماه پیش از اعزام به خدمت سربازی، داوطلبانه رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و در اول مردادماه 1367 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴ - 24October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «صادق غفاری» در 20 اردیبهشت‌ماه 1347 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از آغاز دفاع مقدس، دو ماه پیش از اعزام به خدمت سربازی، داوطلبانه رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و در اول مردادماه 1367 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «صادق غفاری» در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه 1347 در خانواده مومن و مذهبی در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه شمس تبریز به پایان رساند و دوران راهنمایی را در مدرسه دستغیب سپری نمود.

صادق از شروع تحصیلات تا پایان تعطیلات تابستانی در کارگاه قالی‌بافی عموی خود مشغول می‌شد. ذاتا علاقه وافری به مبارزه در راه اعتقاد خود داشت، لذا در تمامی تظاهرات‌های انقلابی در سطح شهر مراغه پیدا می‌کرد.

در پایان کلاس نهم که با سال ششم جنگ تحمیلی بود داوطلبانه دو  ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی رفت و در نهایت در تاریخ اول مردادماه 1367 در منطقه مریوان به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها