ضمن استقبال از سازش سودان با رژیم صهیونیستی؛

السیسی: از تلاش‌ها برای برقراری صلح حمایت می‌کنیم!

رئیس جمهور مصر در سخنانی ضمن استقبال از سازش سودان با رژیم صهیونیستی، مدعی شد که قاهره از تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات حمایت به عمل می‌آورد.
کد خبر: ۴۲۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 24October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی از اقدام سودان در پذیرش سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی و از آن به عنوان گامی درست یاد کرد.

السیسی بدون اشاره به اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان، مدعی شد که قاهره از تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات حمایت به عمل می‌آورد.

وی همچنین از نقش ایالات متحده آمریکا در فراهم کردن زمینه سازش میان سودان و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

دولت انتقالی سودان روز جمعه موافقت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است؛ موافقتی که با مخالفت‌های گسترده در سودان مواجه شده است.

روز گذشته نیز ائتلاف الاجماع الوطنی که گروه‌های سیاسی اصلی در سودان را در برمی‌گیرد با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دولت انتقالی این کشور مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت انتقالی سودان، سند قانون اساسی را از طریق حرکت در مسیر عادی‌سازی روابط زیر پا گذاشته است.

همچنین دفتر سیاسی انصارالله یمن اقدام شورای انتقالی سودان در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که ملت‌های این رژیم‌های خائن عربی نقض آشکار حقوق ملت فلسطین را نخواهند پذیرفت.

گروه‌های مختلف فلسطین نیز ازجمله حماس و جنبش جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان روز گذشته این اقدام سودان را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار