فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی:

تجهيزات درمانی مرزبانی در اختیار مرزنشینان قرار می‌گیرد/ شناسایی10 هزار خانوار محروم مرزی

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مرزبانی يک مجموعه مظلوم و نشأت گرفته از روحيه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است، گفت: تعدادی امکانات و تجهيزات درمانی و بهداشتی در اختيار مرزبانی است که با هماهنگی مجموعه بهداشت و درمان استان در شهرستان‌های مرزی، در اختيار مرزنشينان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۲۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 24October 2020

تجهيزات درمانی مرزبانی در اختیار مرزنشینان قرار می‌گیرد/ شناسایی10 هزار خانوار محروم مرزیسردار «علی‌اصغر مسروری» فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های نظامی و امنيتی، آمادگی عملياتی مرزداران و مرزبانان، همکاری مرزنشينان و عشاير و دعای خير مردم را عامل امنيت موجود در استان دانست و اظهار داشت: عمده توان مرزبانی برای مرزنشينان است و سعی شده که رابطه خوبی با اين قشر برقرار کنيم.

وی پيگيری و رفع مشکلات عشاير و مرزنشينان را یکی از وظايف قانونی مرزبانی ذکر کرد و بیان داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و خيرين، مرزبانی به‌عنوان يک وسيله خدمات و کمک‌های خوبی را به مردم شريف مرزنشين ارائه داده است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با اشاره به نقش مرزبانی در طرح «کمک مؤمنانه»، مطرح کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری  بيش از 10 هزار خانوار محروم مرزی در استان شناسايی شدند و طی چند مرحله «کمک‌های مؤمنانه» بين آن‌ها توزيع شده است.

مسروری با تأکید بر اینکه مرزداران و مرزبانان اين افتخار را داشتند تا درفصل جمع‌آوری محصول کشاورزی مرزنشينان به آن‌ها خدمت کنند، عنوان کرد: همچنین مرزبانی به کمک خیرین استان توانست مقدمات ازدواج 20 زوج جوان که به‌دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستند راهی خانه بخت شوند را فراهم و آن‌ها را راهی خانه بخت کند.

وی آب‌رسانی به مناطق مرزنشين و عشايری را يکی از اولويت‌های کاری مرزبانی ذکر و مطرح کرد: اين اقدام به صورت مستمر در دستور کار همکاران ما در مرزبانی قرار دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مرزبانی يک مجموعه مظلوم و نشأت گرفته از روحيه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است، مطرح کرد: آنچه که توانسته قوت قلب مرزداران و مرزبانان باشد علاوه بر آمادگی رزمی و عملياتی آن‌ها همين معنويت است و مردم شريف استان هم ما را از دعای خير خود محروم نکنند.

مسروری ضمن قدردانی از جامعه بهداشت و درمان در دوران کرونا، عنوان کرد: تعدادی امکانات و تجهيزات درمانی و بهداشتی در اختيار مرزبانی است که با هماهنگی مجموعه بهداشت و درمان استان در شهرستان‌های مرزی در اختيار مرزنشينان قرار گرفته است.

وی در خصوص اقتصاد مرز و وجود چهار بازارچه مرزی(یزدان، میل ۷۳، دوکوهانه و ماهیرود) در استان خراسان‌جنوبی، گفت: در خصوص بازارچه مرزی یزدان در سفر اخير رياست قوه قضاييه اقداماتی صورت گرفته ولی بازارچه مرزی میل ۷۳ در شهرستان درميان و دوکوهانه در شهرستان نهبندان به‌دليل عدم همکاری کشور افغانستان  کاملا غير فعال شده است.

فرمانده مرزبانی خراسان‌ جنوبی همکاری و هماهنگی مرزبانی استان خراسان جنوبی با دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی در بازارچه مرزی ميل 78 ماهيرود را مطلوب دانست و گفت: مرزبانی تلاش می‌کند در جهت روان‌سازی مبادلات اقتصادی همراه دستگاه‌های مرتبط با اين امر باشد.

مسروری بیان داشت: خراسان جنوبی 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و خوشبختانه به دلیل آمادگی مرزبانان و هماهنگی و همدلی مرزبانان با مرزنشینان و هماهنگی دستگاه‌های  اجرایی، امنیتی و نیروهای مسلح از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با اشاره به اينکه در سال‌های اخير توجه بسيار خوبی از سوی فرمانده نيروی انتظامی به امکانات و تجهيزات مرز شده است، تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار