یادداشت/ سمانه حسن‎خانی

شهدای امر به معروف مدافعان امنیت جامعه

شهدای امر به معروف و نهی از منکر همچون پرسنل نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در جامعه جانفشانی می‎کنند تا ملت ایران بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند در کمال آرامش و امنیت زندگی کنند.
کد خبر: ۴۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵ - 27October 2020

شهدای آمر به معروف مدافعان امنیت جامعهگروه اجتماعی دفاع‌پرس‌ـ سمانه حسن‌خانی؛ در دنیای پرتلاطم امروز اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی در اولویت افراد یک جامعه قرار می‌گیرد.

همه افرادی که به عدالت، آزادی، فرهنگ و آرامش جامعه می‎اندیشند و به آرمان فرستادگان خداوند ایمان دارند با ایثار و ازخودگذشتگی از جغرافیای زادگاه خود حراست و پاسداری می‌کنند.

این افراد درخشان‌ترین فرهنگی که برایشان ارزشمند است، شهادت و ایثار است و با شهادتشان ردای عزت و سرافرازی کشور را جاودانه می‌سازند.

هفته گذشته پاسدار بسیجی «محمد محمدی» پس از درگیری اراذل اوباش با یک خانم وارد صحنه می‌شود و از آن‌ها درخواست رعایت عفت کلام و رفتار می‌کند تا درگیری خاتمه پیدا کند، اما با ضربه چاقو مورد حمله آن‌ها قرار می‌گیرد و بر اثر شدت جراحت به شهادت می‌رسد.

این شهید بزرگوار در دانشگاه دفاع مقدس درس ولایتمداری را آموخت و در راه دفاع از امنیت نوامیس مردم، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید «محمد محمدی» آخرین شهید در این عرصه نخواهد بود و این مسیر شهادت همچنان ادامه دارد، طبق آمار از سال ۱۳۶۹ تا کنون حدود ۱۹ نفر در راه امر به معروف و نهی از منکر جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و آسمانی شدند.

شهدای آمر به معروف همچون پرسنل نیروی انتظامی در امنیت محله و خیابان‌های یک شهر بسیار تلاش می‌کنند و در این زمینه هیچ تفاوتی با سبزپوشان نیروی انتظامی ندارند. این افراد برای برقراری امنیت در جامعه جانفشانی می‎کنند تا ملت ایران بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند در کمال آرامش و امنیت روزگار بگذرانند.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر آنقدر مهم است که در قرآن کریم به عنوان یک وظیفه‌ی فردی و اجتماعی توصیه شده است: «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر».

آیه ۷۱ سوره توبه بر این مهم اشاره دارد که در جامعه اسلامی این فریضه به عنوان یک وظیفه قانونی برآمده از تعالیم و احکام اسلامی باید اجرا شود. در اصل هشتم قانون اساسی هم فریضه امر به معروف و نهی از منکر هم به عنوان وظیفه‌ای همگانی شمرده شده که مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه‌ای متقابل دارند و شرایط و کیفیت آن در قانون مشخص شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در ۱۸تیر ۱۳۸۳ در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین فرمودند: «حکم امربه معروف و نهی ازمنکر. امر به معروف یعنی شما همه مسئولید که معروف را، نیکی را گسترش بدهید، امر کنید به آن؛ نهی از منکر [یعنی]زشتی را، بدی را، پلشتی را نهی کنید؛ جلوی آن را بگیرید با شیوه‌های مختلف. معنای این چیست؟ معنای این، مسئولیت در قبال سلامت عمومی جامعه است. همه مسئولند: من مسئولم؛ شما مسئولی؛ آن یکی مسئول است. یا مسئله جهاد. جهاد اسلام در واقع کمک به ملت‌هایی است که پشت پرده سیاست‌های استعماری و استکباری و استبدادی قرار داده شده‌اند که نور اسلام به این‌ها نرسد؛ نور هدایت به این‌ها نرسد. جهاد برای دریدن این پرده‌ها و این حجاب‌ها است؛ جهاد اسلامی این است».

بنابراین طبق سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همگی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم و شهدای امر به معروف و نهی از منکر دِین بزرگی بر گردن ما دارند و مسیر شهادت در کشورمان همچنان باز است و ایثار در این عرصه تلنگری است که بدانیم آرامش و آسایش امروزمان مرهون خون پاک دلیرمردان و مجاهدان در هر لباس و مقامی است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها