شهید «رحیم سرودی»:

راهی را انتخاب کردم که خدا و پیغمبر، بشر را به آن دعوت کردند

شهید «رحیم سرودی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: اگر امکان داشت برای من اشک نریزید چرا که من راهی را انتخاب کردم که خدا، پیغمبر و امامان، بشر را به آن دعوت کردند.
کد خبر: ۴۲۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «رحیم سرودی» 28 بهمن‌ماه 1335 در تبریز دیده به جهان گشود. وی پس از آغاز دفاع مقدس برای دفاع از خاک کشور درصدد مقابله با دشمنان برآمد و راهی میدان نبرد با دشمن بعثی شد. این شهید والامقام پس از چندی مجاهدت در راه اسلام نهایتا در تاریخ 18 بهمن‌ماه 1361 بر انفجار مین به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

28 بهمن‌ماه 1335 در تبریز دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه امیرخیزی به پایان رسانده و سپس به خدمت مقدس سربازی رفت. پس از آن در شرکت ایدم مشغول کار شد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جمع مردم انقلابی پیوسته، در صحنه‌های گوناگون حضوری پررنگ داشت. وقتی کشور و نظام اسلامی مورد تهدید نظامی دشمنان قرار گرفت، روانه جبهه های نبرد شد.

جزء چند نفری بود که پایگاه مقومت مهدیه را پایه گذاری کردند و نقش اصلی را در جذب نیروهای متعهد و حزب اللهی به پایگاه مقاومت، ایفا نمود. از فعالیت های فرهنگی مهم وی در پایگاه مقاومت مهدیه تشکیل گروه هنری و نمایش بود. او که از استعداد فوق العاده ای در این رابطه برخوردار بود، اولین نمایش نامه خود را تحت عنوان «مسلم‌بن‌عقیل» به اجرا درآورد. در این نمایشنامه، خود وی نقش مسلم را بازی کرد.

سال 1360 به صورت بسیجی به جبهه حق علیه باطل اعزام و در واحد اطلاعات تیپ عاشورا سازمان یافت. سرانجام در منطقه عملیاتی فکه(والفجر مقدماتی) بر اثر انفجار مین به تاریخ 18 بهمن‌ماه 1361 به فیض شهادت نائل آمد اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در 31 مردادماه 1370 به آغوش خانواده‌اش برگشت.

خصوصیات بارز شهید:

مومنی وارسته که حرف و عملش یکی بود. جز خدا به چیز دیگری نمی‌اندیشید و با عشق رسیدن به هدف متعالی اسلام و کسب رضای خدا شب و روز تلاش می‌کرد. سخت‌ترین و مشکل‌ترین مسئولیت‌های نظامی را با کمال خوش‌رویی، اشتیاق و آرامش خاطر می‌پذیرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

من خود چیزی ندارم که به عنوان وصیت به خانواده‌ام بنویسم، مگر این که به همه آن‌ها سلام برسانم و دعا کنم که خداوند صبر به همگی عطا کند. تنها خواهشی که دارم، اگر امکان داشت برای من اشک نریزید چرا که من راهی را انتخاب کردم که خدا، پیغمبر و امامان، بشر را به آن دعوت کردند. خواهشم این است که اگر امکان داشت جنازه‌ام را کنار برادر «مهدی علوی» که همسنگرم بوده و روز عید شهید شد، دفن کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار