امام جمعه اهل سنت گناوه:

توهین‌ دشمنان مایه وحدت و همدلی بیشتر مسلمانان است

شیخ محمد فاروقی گفت: برادران دینی از توهین‌های دشمنان ناراحت و اندوهگین نباشند که این اقدامات مایه همدلی و وحدت بیشتر مسلمانان است.
کد خبر: ۴۲۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 30October 2020

توهین‌ دشمنان مایه اتحاد و همدلی و وحدت بیشتر مسلمانان است/ فاقد عکس/به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، شیخ «محمد فاروقی» امام جمعه اهل سنت گناوه امروز در نخستین برنامه این آئین معنوی با تبریک میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: با نگاهی به قرآن کریم آیات متعدد در ارتباط با پیامبر اسلام (ص) از سوی خداوند نازل شده است.

وی با اشاره به توهین‌ها و جسارت‌ها به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در روزهای اخیر از سوی دشمنان اسلام گفت: رفتار این افراد اگر چه ناراحت کننده و باعث خشم مسلمانان شده است اما همه اینها برای مسلمانان منبع خیر شده است.

شیخ محمد فاروقی خاطرنشان کرد: در این روزهای وانفسای کرونایی که باعث شده مردم جهان درگیر این ویروس شوند و نتوانند در مراکز و برنامه‌های جمعی دینی و مساجد حضور یابند این عمل ناشایست کشور فرانسه باعث تشدید حرارت ایمان مسلمانان جهان شده است و همه مسلمانان از اقصی نقاط جهان، شیعه و سنی، همه مذاهب و ملت‌ها و کشورها و اقشار با هم در این جمله متحد و یکپارچه شدند.

وی افزود: این اقدام باعث شد تا نژادپرستی فرانسه بر همه آشکار شود و اقدام رئیس جمهور فرانسه نشان داد که این کشور نه تنها مهد دموکراسی نیست بلکه مهد نژادپرستی است.

شیخ فاروقی گفت: عکس العمل مسلمانان جهان نسبت به این جسارت‌ها و توهین‌ها نشان داد که مسلمانان زنده‌اند و نوری که پیامبر گرامی اسلام (ص) روشن کرده است هرگز خاموش نخواهد شد.

وی با اشاره به آیه یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ بیان کرد: دشمنان می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما نمی‌توانند و خداوند نور خود را کامل می‌کند ولو اینکه کافران ناراحت شوند.

امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: رئیس جمهور فرانسه از اینکه چند نفر بابت رفتارش وی را به تمسخر گرفته‌اند ناراحت شده و آن را توهین به خود می‌داند ولی از مسلمانان می‌خواهد که به بهانه آزادی بیان و قلم، توهین به پیامبر رحمت (ص) و حبیب قلب‌های ما ناراحت نباشیم و دفاع نکنیم ولی باید بدانند ما فریادهایمان را بر سر شأن خواهیم زد و از پیامبر خود دفاع می‌کنیم و بر این نام متحد شده و فتنه‌های آنها ما را از هم جدا نخواهد کرد.

شیخ فاروقی تصریح کرد: برادران دینی از این توهین‌ها دشمنان ناراحت و اندوهگین نباشند که این اقدامات مایه اتحاد و همدلی و وحدت بیشتر مسلمانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار