امام جمعه موقت عسلویه:

روز ۱۳ آبان درس فراموش نشدنی برای دانش آموزان کشور است

حجت الاسلام مصطفی بدری گفت: ۱۳ آبان روز یادآور حماسه‌ها و فداکاری دانش آموزان است تا خاطره فرزندان انقلاب برای همیشه جاودان بماند.
کد خبر: ۴۲۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ - 30October 2020

روز 13 آبان درس فراموش نشدنی برای دانش آموزان کشور استبه گزارش  دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «مصطفی بدری» در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت به ویژگی‌های پیامبر از نگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) الگو و سرمشقی برای تمام جهانیان است.

وی گفت: صفات، رفتار و کردار و گفتار آن حضرت باید الگوی ما مسلمانان قرار گیرد. ایشان رحیم و مهربان بود و وجودش مایه برکت بود و برای هدایت انسان‌ها حریص بود. رحمت و مهربانی او برای تمام جهانیان فراگیر بود. سجایای اخلاقی او باعث شد بتواند این وظیفه بزرگ رسالت را انجام دهد.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: تواضع و فروتنی از دیگر ویژگی‌های آن حضرت بود. خلق و خوی نیکویی داشت که قرآن آن را خلق عظیم نامید. پیامبر مکرم اسلام می‌توانست مثل پادشاهان زندگی کند اما در سادگی زندگی می‌کرد و قلوب را جذب خود کرد.

وی با اشاره به ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز دانش‌آموز و روز تبعید حضرت امام بیان کرد: این روز یادآور حماسه‌ها و فداکاری دانش آموزان است تا خاطره فرزندان انقلاب برای همیشه جاودان بماند. این روز درس فراموش نشدنی برای دانش آموزان کشور است که در ۱۳ آبان دانش آموزان را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام بدری به ۱۰ آبان سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز در محراب عبادت به دست گروهک فرقان به شهادت رسید.

وی اهانت وقیحانه رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کرد و ادامه داد: این حرکت باعث تأسف و تأثر عمیق مردم جهان شد و مردم به میدان آمدند و در سراسر جهان از این حرکت اعلام نفرت انزجار کردند. کافران می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما مکرشان به خودشان بر می‌گردد.

امام جمعه موقت عسلویه با تبریک هفته وحدت افزود: با توجه به شرایط امروز کشو باید وحدت داشته باشیم و فرقه و حزب و گروه را رها کنیم و نگاهمان به لسان مبارک رهبر عزیزمان باشد. اگر از ولی فقیه پشتیبانی نکنیم ضربه خواهیم خورد. همه باید به فرمان رهبر توجه کنیم مردم و مسئولین ما باید بصیر و آگاه باشند که در این شرایط کشور وحدت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام بدری از کادر درمان و مدافعان سلامت تشکر کرد و گفت: کادر درمان خیلی تلاش می‌کنند و خسته هستند که با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی خستگی را از تن آنها بیرون کنیم.

وی تصریح کرد: باید کمک کار کادر درمان باشیم و از سفرهای غیرضروری و برخی اجتماعات پرهیز کنیم این بیماری شوخی‌بردار نیست. مسائل بهداشتی را رعایت کنیم. کادر درمان هم نیاز به استراحت دارند. مردم فداکاری مدافعان سلامت را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار