چهل‌سالگی سرو/ سردار حسین الله‌کرم:

سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» یکی از عناصر مؤثر در جبهه مقاومت بود

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: اگر ما امروز در عراق، سوریه و یمن، موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کرده‌ایم، درست است که شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده همه ما بود؛ اما سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» نیز یکی از عناصر مؤثر برای این موفقیت‌ها بود.
کد خبر: ۴۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ - 01November 2020

سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» یکی از عناصر مؤثر در جبهه مقاومت بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «حسین الله‌کرم» از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، امروز (یک‌شنبه) در مراسم تشییع پیکر سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با بیان این‌که راه سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» یک راه مقدس و راهی برگرفته از راه حضرت سیدالشهداء (ع) بود، اظهار داشت: این راه تا زمانی ادامه دارد که به قول جاویدالاثر «احمد متوسلیان» ما پرچم «لا اله الا الله» را در عالم به اهتزاز دربیاوریم.

وی با بیان این‌که سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» یک عمر در سطوح مختلف، مجاهدت و رزمندگی داشت و مراحل فرماندهی را به شکل رزمندگی طی کرد، گفت: وی این مراتب را از فرماندهی دسته شروع کرد تا به فرماندهی تیپ، قائم مقام، اطلاعات لشکر، اطلاعات نیروی زمینی سپاه و سرانجام به مسئولیت معاونت اطلاعات خارجی کل سپاه رسید و هر اتفاقی که در دنیا رخ می‌داد و یک بُعد آن به انقلاب اسلامی مربوط می‌شد، در آن‌جا شهید «حمیدرضا میرزایی» مؤثر واقع می‌شد.

سردار الله‌کرم ادامه داد: سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همراه با «جهاد سازندگی» راهی مناطق محروم شد و قبل از شروع دفاع مقدس در منطقه «دشت آزادگان» و «هویزه»، به محرومیت‌زدایی پرداخت. با شروع دفاع مقدس وی به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و پیراهن سبز سپاه را در راه سربازی امام زمان (عج) بر تن کرد.

وی با بیان این‌که سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» یک ولایت‌مدار ویژه بود، تصریح کرد: اولین مسئولیت تأثیرگذار وی در عملیات «مطلع‌الفجر» بود که فرماندهی جبهه «تنگه حاجیان» را برعهده گرفت که یکی از محورهای موفق در این عملیات شد؛ به این دلیل که، هم توانست با ارتش هماهنگی‌های خوبی داشته باشد و هم نیروهای خود را به خوبی آموزش داده و نیروهای معمولی را به نیروهای توانمند تبدیل کند.

سردار الله‌کرم با تأکید بر این‌که سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» در جبهه دفاع از حرم نیز مسئولیت تأثیرگذاری داشت، گفت: اگر ما امروز در عراق، سوریه و یمن، موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کرده‌ایم، درست است که شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده همه ما بود؛ اما شهید «حمیدرضا میرزایی» نیز یکی از عناصر مؤثر برای این موفقیت‌ها بود.

وی با اشاره به تأکید فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ضرورت انعطاف‌پذیر بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مظهر این انعطاف‌پذیری را در میان فرماندهان ببینیم، باید سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» را نام ببریم؛ چراکه وی به‌عنوان یک عنصر انعطاف‌پذیر، در جبهه‌های مختلف نقش ایفا کرد و امروز مردم ما اگر این امنیت را می‌بینند، دلیل آن چیزی نیست مگر به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و این سبزپوشانی که سربازان واقعی امام زمان (عج) هستند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: راه سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» راه اطاعت از امامین انقلاب اسلامی است و این یک حرف عادی نیست؛ چراکه هرکسی امام خمینی (ره) را قبول دارد باید امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را نیز قبول داشته باشد و بالعکس.

وی با بیان این‌که «ولایت‌مداری» در سردار شهید «حمیدرضا میرزایی» براساس دو کلیدواژه «اطاعت از ولایت» و «ضداستکبار بودن» شکل گرفته بود، گفت: وی جانبازی را در صورت و بدن خود به‌همراه داشت؛ به‌دلیل این‌که جلوتر از همه حرکت کرد و پایش به‌روی مین رفت؛ این‌ها یعنی حسینی بودن.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها