امیر فهمیده:

دفاع مقدس باید جهانی شود/ گسترش فرهنگ دفاع مقدس یک ضرورت است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس باید جهانی شود و برای جهانی شدن این حماسه ماندگار باید نقش آحاد مردم و نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ - 05November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، امیر «محمد فهمیده» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کارکنان این اداره‌کل اظهار داشت: در چله اقتدار و چهلمین سالگرد دفاع مقدس که اوج تلاش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس نمایان‌تر شد.

وی در خصوص اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را در خصوص دفاع مقدس مطالعه کنید متوجه خواهید شد که این مقطع تاریخ انقلاب بسیار ارزشمند است؛ بر همین اساس هر کس برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کند عاقبت به خیر خواهد شد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به بازخوانی نقش امام خمینی (ره) در مدیریت جنگ پرداخت و بیان داشت: هنر امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس این بود که با ایجاد وحدت و یکدلی همه مردم را به میدان آوردند و آن حماسه بی‌بدیل خلق شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دفاع مقدس را نباید محصور کرد، بیان داشت: هنر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که بین همه اجزایی که در حماسه دفاع مقدس نقش داشتند وحدت ایجاد کند؛ که اگر این مهم محقق شود این فرهنگ گسترش پیدا خواهد کرد.

امیر فهمیده تصریح کرد: دفاع مقدس باید جهانی شود و برای جهانی شدن این حماسه ماندگار باید نقش آحاد مردم و نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به نقش یگان‌های خراسان در دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی در مشهد و همچنین نقش‌آفرینی لشکرهای 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع)، 5 نصر، 21 امام رضا (ع) و دیگر یگان‌های خراسان در دفاع مقدس، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی می‌تواند گستره اثرگذاری خود را وسعت دهد و به عنوان یک مرجع همه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را تغذیه کند.

وی در پایان تلاش مجدانه کارکنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی را در راستای اجرای مأموریت‌های محوله لازم و ضروری دانست.

با استفاده از ظرفیت‌های استانی پیگیر اجرای مأموریت‌ها خواهیم بود

در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته توسط این اداره‌کل ارائه کرد.

وی در ادامه در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، ساخت یادمان شهدای گمنام، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، نهضت تولید آثار ادبی به عنوان اولویت‌های کاری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مطالبی را بیان کرد.

این مسئول ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ابتدای سال کار گسترده‌ای آغاز شد. برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از کل استان دریافت و بعد از بومی‌سازی به سراسر استان ابلاغ شد. اجرای 66 عنوان برنامه عمومی که به تصویب شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رسیده بود در کلیه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت که برگزاری این برنامه‌ها در طول چهلمین سالگرد دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

یوسفعلی‌زاده در پایان به برگزاری با شکوه نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت با حضور 43 دستگاه اجرایی و یگان‌های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با غنیمت شمردن فرصت‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های استانی و تکیه بر تدابیر و تعیین اولویت‌ها از سوی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مجاهدانه در حال پیگیری مأموریت‌های محوله است. امیدواریم رسالتی را که بر دوش داریم با عنایت خداوند متعال و مدد اولیای دین و شهدای والامقام به سرانجام برسانیم.

پیش از این دیدار، امیر فهمیده از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات عمرانی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها