مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان

سرهنگ محسن رشیدی گفت: پایگاه‌های بسیج استان لرستان از ظرفیت مناسبی برای کمک به گردآوری تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان و همچنین خاطرات شهدا به نقل از خانواده‌هایشان برخوردار هستند.
کد خبر: ۴۲۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 09November 2020

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با سرهنگ پاسدار «ماشاءالله بازگیر» فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد، با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا، اظهار داشت: برای برگزاری یادواره‌های شهدای محله، لازم است قبل از برگزاری مراسم اطلاعات شهید و خانواده وی جمع آوری و ثبت شود.

وی افزود: اطلاعاتی که راجع به شهدا در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موجود است در اختیار متولیان یادواره شهدا قرار  می‌گیرند که با مصاحبه‌های جدید از خانواده‌های شهدا تطبیق داده شود و نواقص تکمیل می‌شوند.

رشیدی با اشاره به دغدغه  رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  در خصوص تحریف دفاع مقدس و تاکید معظم‌له بر ضرورت تقویت ادبیات این حوزه، تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات شورای ممیزی و شورای نشر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چاپ و نشر کتب با کیفیت، بدون هیچ گونه تحریف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: پایگاه‌های بسیج استان از ظرفیت مناسبی برای کمک به گردآوری تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان و همچنین خاطرات شهدا به نقل از  همرزمان و خانواده های‌شان برخوردار هستند.

وی به برگزاری برنامه‌هایی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: از آنجایی که همه اقشار و اصناف در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، هر کدام از یگان‌های نظامی و انتظامی و سازمان‌ها و ادرات استان برنامه ای در خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار کنند، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس از برگزاری اینگونه برنامه‌ها و مراسمات حمایت خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار«ماشاء الله بازگیر» فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد نیز در ادامه به تعامل بیش از پیش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان و سپاه ناحیه خرم آباد تاکید کرد و اظهار داشت: در طول سال باید این نشست‌های مشترک برگزار شود و تعامل و ارتباط دو طرفه باشد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در گردآوری خاطرات شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان قول مساعد دادند و ادامه داد: برای مصاحبه‌های تاریخ شفاهی  می‌توان از استودی ضبط سپاه استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار