واکنش ۲ هنرمند به سخنان تمسخرآمیز نتانیاهو

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌+عکس

صحبت‌های تمسخر‌آمیز نتانیاهو در کنگره امریکا همانطور که به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های جهان شد، در داخل کشورمان هم مورد توجه و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفت، حتی برخی هنرمندان کشورمان هم به این سخنان نخست‌وزیر اسرائیل واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۴۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ - 07March 2015

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌+عکس

به گزارش دفاع پرس، لفاظیهای تمسخرآمیز نتانیاهو در کنگره امریکا همانطور که به تیتر یک بسیاری از رسانههای جهان تبدیل شده و البته تمسخر و انتقاد از او را بهخاطر مطرح کردن سخنانی تاریخ گذشته، تکراری و بیپایه و اساس در پی داشته، در داخل کشورمان هم مورد توجه و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفته است، حتی برخی هنرمندان کشورمان هم در روز گذشته به روش خود به این سخنان نخستوزیر اسرائیل واکنش نشان دادهاند.
سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا، یکی دیگر از اتفاقات شرمآور را برای اسرائیل و طرفداران آنها رقم زد تا آنجا که حتی رسانههای اسرائیل هم از پوشش زنده سخنرانی وی در کنگره امریکا سر باز زدند. ظاهراً آنها میدانستند که نتانیاهو حرف تازهای برای زدن ندارد و استدلالهایی که قرار است برای سنگ انداختن در مسیر توافق هستهای ایران و غرب مطرح کند مانند همیشه بیپایه و اساس و بدون پشتوانه منطقی است.
در روزهایی که مذاکرات میان ایران و امریکا و قدرتهای برتر دنیا در سوئیس با سرعت زیادی در حال انجام است، تحلیلگران سیاست و دنیای آن تنها مشتریان اخبار این مذاکرات نیستند؛ واکنش چند هنرمند به سخنرانی نتانیاهو به خوبی گویای عمومیت داشتن بحث مذاکرات هستهای و اخبار آن در این روزها است. امیر جعفری و الهام کردا از جمله هنرمندانی هستند که به صحبتهای نتانیاهو در کنگره واکنش نشان دادهاند. امیر جعفری، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود در قبال مواضع نتانیاهو و ادعاهایش درباره ایران عکسی از سردار سلیمانی را منتشر کرده و نوشته است: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج قاسم».

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌


این عبارت امیر جعفری گویای محبوبیت سردار سلیمانی، چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر و توأم با عملیات ایران در عراق و سوریه برای به چالش کشیدن نیروهای تروریستی داعش است. کما اینکه براساس نتایج نظرسنجی شماری از رسانهها که معمولاً در پایان سال اقدام به سنجش نظر مخاطبان و مردم ایران درباره چهرههای برتر سال میکنند، سردار سلیمانی در رتبه اول بیشتر این نظرسنجیها قرار گرفته است.
 هنرمند دیگر الهام کردا، بازیگر و کارگردان تئاتر است که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به نقد سخنان اخیر نتانیاهو پرداخته است. هنرمندان ایرانی پیشتر هم در مواجهه با فجایعی چون کودککشی به دست رژیم صهیونیستی واکنشهای دلسوزانه و بشردوستانه خود را نسبت به این اقدام شنیع علیه کودکان معصوم فلسطینی ابراز و تنفر خود را از نتانیاهو، رژیم صهیونیستی و این قبیل جنایات اعلام کرده بودند.
 موج واکنش هنرمندان به سخنان تمسخرآمیز نتانیاهو البته موجی داخلی نیست چه بسا در یکی از جالبترین اقدامات رسانهای، روزنامه گاردین انگلیس نیز روز گذشته در گزارشی بند به بند برخی اظهارات نخست وزیر اسرائیل را در کنگره امریکا برجسته کرده و به استدلال بیپایه و اساس بودن آنها پرداخته است.
در حالیکه تلاش دولتمردان ایران برای دستیابی به یک توافق مقتدرانه برای کشورمان در سوئیس در انجام حال است، پیشبینی میشود نظیر این قبیل واکنشها از سوی جامعه هنری کشور و نیز سایر جوامع باز هم مشاهده شود.

 

منبع:جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار