وزیر دفاع عراق:

پیشرفت چشمگیر ایران در صنعت دفاعی/ برای همکاری دفاعی با ایران از کسی اجازه نمی‌گیریم

عناد سعدون با اشاره به همکاری‌های دفاعی ایران و عراق گفت: عراق این اختیار را دارد که تعیین کند از چه کشوری سلاح بخرد یا نخرد و ما در این زمینه از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 15November 2020

به توانمندی‌های صنایع دفاعی ایران نیاز داریمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق امروز در حاشیه دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز از نمایشگاه صنایع دفاعی ایران دیدن کردیم و شاهد دستاورد‌های قابل استفاده ایران در حوزه بودیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دفاعی پیشرفت‌ها و دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است که همه آن‌ها می‌تواند برای عراق مورد استفاده باشد.

عناد سعدون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لغو تحریم تسلیحاتی ایران و امکان خرید سلاح از ایران باعث این سفر شده است؟ گفت: عراق این اختیار را دارد که تعیین کند از چه کشوری سلاح بخرد یا نخرد و کشوری مستقل است. ما در این زمینه از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم.

وزیر دفاع عراق همچنین با اشاره به مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نبرد با تروریسم داعش در عراق، از این اقدام ایران تجلیل کرد.

وی ادامه داد: در آینده نیز بر اساس شرایط و نیاز کشورمان حتماً در حوزه دفاعی همکاری‌هایمان را با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهیم داد.

این مقام ارشد عراقی خاطرنشان کرد: در سفر به تهران برخی پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه دفاعی و نظامی را مشاهده کردیم و می‌توانیم از این توانمندی‌ها برای تقویت بنیه دفاعی خود بهره ببریم.

عناد سعدون گفت: کمک مستشاری ایران در عملیات ضدتروریسم داعش برای ما بسیار تعیین‌کننده و کارساز بود و ما در این زمینه روابطی دوستانه و برادرانه داشتیم.

وزیر دفاع عراق با اشاره به مشترکات عمیق، دیرینه و تاریخی دو ملت ایران و عراق تأکید کرد: همکاری دو کشور راهبردی است و تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

پربیننده ها