در پیام فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی مطرح شد؛

کتاب ابزاری برای جاودانگی ادیان آسمانی

سردار مجید شجاع در پیام خود به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تأکید کرده است: تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.
کد خبر: ۴۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶ - 17November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: تاریخ به ما گوشزد می‌کند که اهمیت کتاب و کتابخوانی در تمدن سازی و فرهنگ پروری چنان پراهمیت و برجسته است که هر ملتی که قدر و منزلت این عنصر انسان ساز را دانسته قدم در راه پیشرفت و تعالی نهاده و هر مردمی که کتاب و کتابخوانی را سبک شمرده اند محکوم شده اند به ذلالت و نابودی.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب، در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه ی انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه ی بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.

این پیام می‌افزاید: کتاب نردبان پیشرفت و نوازش دهنده و صیقل دهنده روح و چشمه آرامش است، و چه بجا و سنجیده است که در جهت گسترش فرهنگ مطالعه بکوشیم و موجبات پیشرفت ملت خود را فراهم آوریم.

در پایان این پیام تاکید شده است: به همین جهت، اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به مجاهدان جبهه فرهنگ و هنر و انسان سازان بدون توقع این عرصه، امیدوارم که هم مردم و هم مسئولین توجه و دقتی بیش از پیش به ترویج این فرهنگ زیبا و متعالی بورزند و در راه این مهم بکوشند.

انتهای پبام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار