معرفی ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷/ سوره مهر و شهیدکاظمی بهترین شدند

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارۀ فرایند انتخاب ناشران برگزیده ۱۳۹۷ و علت تاخیر دربارۀ برگزاری مراسم تقدیر از ناشران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۴۲۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ - 18November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدجواد مرادی‎نیا» مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دربارۀ انتخاب ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ گفت: فرآیند داوری و انتخاب این ناشران در سال گذشته انجام شد و قرار بود معرفی و تقدیر همزمان با برپایی سی و سومین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب تهران انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی شدن شرایط کرونا و لغو برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، تصمیم گرفته شد تقدیر از برگزیدگان در هفته کتاب صورت گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده ناشران در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از مجموع ۱۵۸۳ ناشری که در سال ۱۳۹۷ بیش از ده عنوان کتاب منتشر کرده بودند، تعداد ۶۰۸ ناشر به مرحله دوم راه یافتند. سپس با بررسی‎های بیشتر سوابق و فعالیت‎‏های ناشران تعداد ۲۰۰ ناشر به مرحله دوم راه پیدا کردند. در آخرین مرحله مستندات ناشران نیز بررسی و سرانجام ناشران برگزیده در بخش‎های مختلف انتخاب شدند.

مرادی‌نیا تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری مراسم با حضور ناشران برگزیده وجود نداشت و معرفی و تقدیر از ناشران در فضای مجازی صورت می‎گیرد.

بر اساس این گزارش، ناشران برگزیده سال ۱۳۹۷ در بخش‎های مختلف عبارتند از:

الف-ناشران بزرگسال بخش خصوصی تهران: انتشارات مجد

ب- ناشران بزرگسال بخش خصوصی شهرستان: انتشارات شهید کاظمی

ج-ناشران بزرگسال غیرخصوصی: انتشارات سوره مهر

د- ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی تهران: انتشارات محراب قلم

ه-ناشران کودک و نوجوان بخش خصوصی شهرستان: انتشارات براق

و-ناشران کودک و نوجوان غیرخصوصی: انتشارات به‎نشر

ز- بخش جنبی: هیات داوران به استناد تبصرۀ ۶ ماده ۴ آیین‎نامه انتخاب ناشر برگزیده سال، ناشران زیر را دارای بهترین عملکرد از حیث کیفیت ارائه آثار، انتخاب موضوع، انتشار کتاب‎های ارزشمند، بدیع و نوآورانه، فعالیت تخصصی موثر در یک یا چند موضوع مشخص، تناسب با نیاز‌های علمی و فرهنگی جامعه به عنوان ناشر برگزیده بخش جنبی معرفی کرد:

۱-انتشارات نردبان: خدمات برجسته و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ به ویژه زیست محیطی

۲-انتشارات فاطمی: برای خلق کتاب‎های بدیع در محتوا و صورت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها