چهل‌سالگی سرو/

مروری بر زندگی شهید «علی فروغی‌نیا»

شهید «علی فروغی‌نیا» فرزند علامرضا در سال 1345 در خانواده‌ای فرهنگی و متدین در شهر خوسف دیده به جهان گشود و در چهاردهم بهمن 1365 بعد از عمليات کربلای 5 در منطقه شلمچه در سن 20 سالگی مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۴۲۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵ - 27November 2020

مروری بر زندگی شهید «علی فروغی‌نیا»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، شهید «علی فروغی‌نیا» فرزند علامرضا در سال 1345 در خانواده‌ای فرهنگی و متدین در شهر خوسف دیده به جهان گشود.

وی پس از سپری کردن دوران طفوليت برای فراگيری علم و دانش به مدرسه رفت و تا سال چهارم دبيرستان به تحصيلاتش ادامه داد و دوران کودکی را در خوسف و قاین گذراند و دوره ابتدایی را در قاین و بیرجند به پایان رساند.

این شهید گرانقدر فردی خستگی ناپذير بود و ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) داشت، به نماز اهميت فراوان می‌‌داد و دوستانش را نيز به اين کار تشويق می‌کرد و نسبت به مسائل مذهبی و لزوم رعایت حجاب در خانواده وفامیل بسیار حساس بود.

در دوران اوج‌گيری انقلاب او نيز به صفوف انقلابيون پيوست و در تظاهرات با پخش اعلاميه‌ها و پوسترهای حضرت امام در به ثمر رساندن انقلاب ايفای نقش می‌کرد.

او به شدت طرفدار امام خمینی(ره) و شهید مظلوم بهشتی بود و با منافقین به بحث و مبارزه می‌پرداخت و از موضع اسلام به شدت حمایت می‌کرد.

پس از پيروزي انقلاب اسلامی به عضويت بسيج دانش‌آموزی هنرستان ارشاد درآمد و در بيداری دانش‌آموزان و رشد فکری آن‌ها نقش مؤثری داشت و همه دوستان و دانش‌آموزان را به خواندن رساله‌ امام و قرائت و تعليم قرآن تشويق می‌کرد.

در سال‌های 59 و 60 با منافقين کوردل به بحث و مبارزه می‌پرداخت و ار مواضع انقلاب اسلامی به شدت حمايت می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی دوره تحصیل را در دبیرستان ارشاد آغاز کرد و چهار مرتبه به جبهه اعزام شد که مرتبه سوم دچار موج‌گرفتگی شد و مدت دوازده روز در بیمارستان کرمان بستری بود.

چهارمین دفعه یعنی بیستم دی ماه سال 1365 با شروع عملیات کربلای پنج عازم جبهه شد و سرانجام در چهاردهم بهمن ماه سال 1365 بعد از عمليات کربلای 5 در منطقه شلمچه در سن 20 سالگی مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار