مشاور دبیر جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نباید هر فیلم جنگی را دفاع مقدس بدانیم/ راز ماندگاری آثار «شهید آوینی» توجه به محتواست

حسین طلابیگی با اشاره به اهمیت محتوا در ساخت فیلم دفاع ‌مقدس، گفت: نباید به هر فیلم جنگی عنوان دفاع ‌مقدس اطلاق کرد چراکه جنگ ‌تحمیلی تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه جنگی عقیدتی بود.
کد خبر: ۴۲۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ - 18November 2020

«حسین طلابیگی» مشاور دبیر جشنواره فیلم مقاومت در امور اجرایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ارتقاء کیفیت ساختاری فیلم‌های حوزه مقاومت، اظهار داشت: سینمای دفاع‌مقدس در ۴۰ ساله گذشته رشد طولی خوبی داشته است.
 
وی با تاکید براینکه سینمای دفاع‌مقدس به لحاظ تکنیکی رشد قابل ‌توجهی داشته است، گفت: خوشبختانه سینمای دفاع مقدس توانسته خود را به سطح بین‌الملل برساند و به تکنیک‌های روز دنیا نزدیک شود.
 
طلابیگی ادامه داد: علی‌رغم تمام پیشرفت‌های انجام‌شده در فرم، سینمای‌ دفاع‌ مقدس در محتوا متوقف شده است که شاید فاصله گرفتن از سال‌های جنگ ‌تحمیلی یکی از دلایل آن باشد.
 
مشاور دبیر جشنواره فیلم مقاومت با انتقاد از برخی فیلم‌های تولید شده به اسم جریان دفاع مقدس افزود: در برخی از موارد آثاری به اسم دفاع ‌مقدس ساخته می‌شوند که در واقع ضد دفاع مقدس محسوب می‌شوند لذا نمی‌توان به هر فیلم جنگی عنوان دفاع ‌مقدس اطلاق کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ ‌تحمیلی تنها یک جنگ نظامی نبود بلکه جنگ عقیدتی بود بنابراین باید به محتوا نیز توجه شود. در شرایطی که آثار زیادی در سینمای دفاع ‌مقدس ساخته می‌شد، شهید آوینی به دلیل توجه بسیاری که به محتوا و ماهیت دفاع‌ مقدس داشت، روایتگر حالات رزمندگان جهاد فی‌سبیل‌الله بود و همین راز ماندگاری اوست.
 
مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار