وزیر ارشاد:

ظرفیت‌های مددجویان مغفول مانده است

صالحی با اشاره به اهمیت توجه مسئولان کشور به مددجویان کمیته امداد گفت: این یک ظرفیت انسانی است که اگر از توانمندی‌های آن‌ها استفاده شود، یک نیروی عظیم انسانی آزاد خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ - 18November 2020

امروز ظرفیت‌های مددجویان مغفول مانده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان کمیته امداد که عصر امروز (چهارشنبه) در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد با نام امام (ره) پیوند دارد و دومین نهادی است که توسط امام راحل تأسیس شد، اظهار داشت: اینکه این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در رویداد‌ها و فلسفه وجودی خودش توجه زیادی به نیازمندان دارد و تأسیس می‌شود تا بتواند فضا‌های خاص را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه ایتام، کودکان کار و خانواده‌های بی‌سرپرست از موارد خاص هستند، افزود: خانواده به‌عنوان یک کانون مهم اجتماعی می‌تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وزیر ارشاد گفت: اگر خانواده‌ها تأمین شوند، زندگی مسیری درست را طی می‌کند و اگر تأمین نشوند، دچار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه سیل، زلزله و بحران‌های طبیعی باعث می‌شود منطقه‌ای دچار مشکلات خاص شود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام (ره) به این موارد نگاه ویژه‌ای داشته و کمیته امداد تأسیس شد تا با کمک‌های مردم بتواند به خوبی عمل کند و در شرایط خاص بتواند عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با این نگاه در ۴۰ سال گذشته توانسته به وظیفه خود به خوبی عمل کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ۱۲ سند در شورای فرهنگ عمومی تدوین و ابلاغ شده است و پنج سند در حال تدوین است، افزود: این سند‌ها با این چشم‌انداز تدوین شده که بخش‌های مختلف زندگی اقتصادی، اجتماعی و امنیت و سیاسی با قوه فرهنگ ارتباط دارد و امروز اگر بتوانیم در حوزه فرهنگ به خوبی عمل کنیم، می‌توانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

صالحی با بیان اینکه ۱۱ گروه مخاطب سندی هستند که امروز رونمایی شد، گفت: هدف اصلی این سند دو مسئله آگاهی و دانش آحاد اجتماع به ویژه مسئولین کشور است تا آگاهی‌شان نسبت به جامعه مددجویان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مددجویان امروز مغفول مانده است، بیان کرد: این یک ظرفیت انسانی است که اگر از توانمندی‌های آن‌ها استفاده شود، یک نیروی عظیم انسانی آزاد خواهد شد.

وزیر ارشاد اضافه کرد: هدف دوم ارتقای مسئولیت‌پذیری نسبت به این جامعه است؛ در این سند به ۳۲ اقدام اشاره شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار