معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی:

بسیج تا پایان کووید ۱۹ در کنار دولت خواهد بود

سرهنگ پاسدار سید جواد میرعباسی گفت: بسیجیان برای رهایی کشور از بیماری کرونا در مبارزه قاطع و علمی تا خاموش سازی کووید ۱۹ در کنار دولت خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ - 18November 2020

بسیج برای مبارزه قاطع و علمی تا خاموش سازی کووید ۱۹ در کنار دولت خواهد بود

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار سید «جواد میرعباسی» معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی در آیین افتتاح قرارگاه جهادی سلامت شهید سلیمانی، اظهار داشت: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مبارزه با همه گیری بیماری کرونا و ریشه کنی آن از طریق توسعه و تقویت اقدامات پیشگیرانه با رهگیری، پیگیری و مراقبت از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا قبل و بعد از بستری در بیمارستان تشکیل شده است.

وی افزود: اجرای فرمان مقام معظم رهبری در ورود بسیجیان برای رهایی کشور از این عارضه ی فراگیر، کمک به دولت در مبارزه قاطع و علمی تا خاموش سازی کووید ۱۹ در کشور، جلوگیری از لطمات زیان بار انسانی، اجتماعی، اقتصادی و کند شدن پیشرفت های علمی، آموزشی، اقتصادی و سایر حوزه ها، بازگرداندن امنیت روحی، روانی، جسمی و اجتماعی به آحاد جامعه ، ایجاد فضای امن برای آحاد جامعه در پرداختن به کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی در محیط های امن اجتماعی و حمایت از مددکاری در مورد خانواده های بی بضاعت و کم بضاعت از جمله اهداف دیگر این قرارگاه است.

میرعباسی اظهار کرد: پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان رکن اصلی این طرح نقش موثر و بنیادی در موفقیت این طرح و ریشه کنی ویروس کرونا را بر عهده دارند و لذا باید از کلیه ظرفیت ها و پای کار آوردن تمامی افراد موثر اقدامات را انجام دهند.

وی بیان کرد: آموزش افراد علاقمند و داوطلب، برگزلری کارگاه های آموزشی برای خانواده ها با رعایت دقیق پروتکل ها، آگاه سازی افراد محله برای دوری از هرگونه رفتار خارج از پروتکل ها، گندزدایی و ضد عفونی اماکن عمومی و پرتردد، تهیه و توزیع ماسک و تحویل به درب خانه های نیازمند و شناسایی افراد و خانواده های مشکوک از جمله وظایف مهم پایگاه های بسیج در این طرح است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به جزئیات طرح بیان کرد: همچنین جامعه مخاطب این طرح در شش گروه اصلی و دو گروه فرعی تقسیم بندی می شود که اقدامات لازم برای آنها در سه سطح بهورزی پایگاه، کارشناسی پرستاری و پزشک انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولین روز از تشکیل قرارگاه بسیجیان مسجد ولایت شهرک الغدیر اراک با پیشتازی که داشتند این طرح را در حال عملیاتی کردن و در یک روز بیش از یکصد نفر غربالگری شدند و بیش از ۱۵ فرد مشکوک شناسایی شدند و این روال تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار