چهل سالگی سرو/

زندگینامه شهید «ابراهیم موسائی»

شهيد ابراهيم موسائی در تاریخ ۱۳۴۱/۳/۴ در روستای رستمی رود حله تنگستان چشم به جهان گشود و در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۳ در جبهه جفیر شهد شیرین شهادت را نوشید.
کد خبر: ۴۲۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 18November 2020
زندگینامه شهید «ابراهیم موسائی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهيد ابراهيم موسائی در تاریخ ۱۳۴۱/۳/۴ در روستای رستمی رود حله تنگستان چشم به جهان گشود.
پس از مهاجرت به روستای جائينک در سن شش سالگی در دبستان شهيد رجایی جائينک مشغول به تحصيل شد و پس از آن برای گذراندن دوره راهنمايی  عازم اهرم شد.
 
سال اول راهنمايی را با موفقيت به پايان رسانيد و سال هاي دوم و سوم راهنمايی خود را در مدرسه شهيد رئيسعلی دلواری  به اتمام رسانيد، همگام با امت انقلابی و مسلمان ایران در براندازی حکومت ستم شاهی پهلوی سهم به سزايی داشت و همچون ديگر برادران در تمام راهپيماييها و تظاهرات ضد شاهنشاهی مشارکتی فعالانه داشت.
 
ابراهيم در سال ۱۳۵۹ که جنگ کافران بعثی عليه امت اسلام آغاز شد، در هنرستان صنعتی بوشهر به تحصيل اشتغال داشت، در زمستان سال ۱۳۶۰ پدرش را در يک حادثه دريايی از دست داد و ابراهيم سرپرستی خانواده را عهده دار شد.
 
وی يکی از اعضای فعال انجمن اسلامی به شمار می رفت و هميشه هدفش رساندن پيام خون شهيدان و پيروی از رهنمودهای امام امت بود. ابراهیم جهت آموزش نظامی به شهر کازرون اعزام و دوره آموزش نظامی خويش را در این شهرستان به پايان رسانيد و به جبهه اعزام شد.
 
در حماسه فتح خرمشهر شرکت کرد و پس از فتح اين شهر قهرمان به خانه بازگشت و مشغول خواندن درس های عقب افتاده خود شد تا بتواند خود را در جهت شرکت در امتحانات آماده نمايد؛ ولی از آنجايی که نمی توانست آرام گیرد، امتحانات خود را نیمه تمام گذاشت و برای بار دوم رهسپار جبهه  جنگ شد و در حمله و (الفجر۱)شرکت کرد.
 
وی سال آخر هنرستان بود که مدرسه را مجددا رها کرد و این بار رسماً به عنوان نيروی داوطلب در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ثبت نام کرد و پس از شرکت در حمله و الفجر ۴ به مرخصی آمد.
 
برای آخرين بار در بهمن سال ۶۲ به قصد شرکت در حمله، عازم مناطق جنگی گردید و در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۳ در جبهه جفیر شهد شیرین شهادت را نوشید.
 
اننتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار