کانادا، چند کشور از جمله ایران را «تهدید سایبری» اعلام کرد

سازمانی که مسئولیت شنود ارتباطات الکترونیک در کانادا است روز چهارشنبه از چند کشور از جمله ایران به عنوان اصلی‌ترین تهدیدهای سایبری نام برد.
کد خبر: ۴۲۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 18November 2020

کانادا، چند کشور از جمله ایران را «تهدید سایبری» اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کانادا امروز چهارشنبه برنامه‌های سایبری کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی را اصلی‌ترین «تهدیدهای جرائم سایبری» توصیف کرد.

«سازمان امنیت ارتباطات» که نهاد متولی شنود الکترونیک در آمریکا است امروز چهارشنبه اعلام کرد که برنامه‌های سایبری این چهار کشور بزرگترین تهدید راهبردی علیه کانادا محسوب می‌شوند.

سازمان امنیت ارتباطات در گزارش خود که امروز چهارشنبه برای ارائه ارزیابی‌اش از وضعیت تهدیدهای سایبری منتشر شده گفت: «فعالیت‌های سایبری تحت حمایت دولت، پیشرفته‌ترین تهدید به شمار می‌روند.»

سازمان امنیت ارتباطات در گزارش خود که امروز چهارشنبه برای ارائه ارزیابی‌اش از وضعیت تهدیدهای سایبری منتشر شده گفت: «فعالیت‌های سایبری تحت حمایت دولت، پیشرفته‌ترین تهدید به شمار می‌روند.»

کانادا با هر چهار کشوری که در این گزارش از آنها نام برده شده روابط مخدوشی دارد. ایران چندی پیش حافظ منافع کانادا را احضار و مراتب اعتراض خود به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور را به وی ابلاغ کرد.

ایران به حافظ منافع این کشور در تهران تاکید کرد: «دولت کانادا از سوی دیگر با تبدیل کردن این کشور به بهشت امن مفسدان اقتصادی و مجرمان مالی دنیا، همچنان از زیر بار مسئولیت تعقیب و دستگیری و استرداد مجرمانی نظیر محمودرضا خاوری که به دلیل اختلاس ۲.۶ میلیارد دلاری در این کشور و همانند شهروندان عادی به سر می برد، شانه خالی می کند، این در حالی است که خاوری در لیست هشدار قرمز اینترپل قرار دارد و دولت کانادا موظف به همکاری با اینترپل به منظور بررسی موضوع و استرداد نامبرده است. »

در ادامه نیز این پیام به حافظ منافع کانادا ابلاغ شد که این ها تنها دو نمونه از اقدامات ضدحقوق بشری دولت کاناداست و ادامه برخوردهای سیاسی و ابزاری این کشور، صلاحیت آن را در جایگاه مدعی دفاع از حقوق بشر برای نقد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها، زیر سوال می برد.

هفدهم شهریور ۱۳۹۱ دولت کانادا اعلام کرد که سفارتش در تهران را تعطیل و روابط با جمهوری اسلامی ایران را تعلیق کرده و فرصت پنج روزه‌ای به دیپلمات‌های ایرانی داد تا خاک این کشور را ترک کنند. از آن زمان تاکنون مناسبات دیپلماتیک دو‌کشور قطع است و مشکلات زیادی برای ایرانیان مقیم این کشور در زمینه دریافت تسهیلات کنسولی به وجود آمده است.

علیرغم چند دور رایزنی در سطح وزرای خارجه و مذاکرات کارشناسی ولی دولت اتاوا به درخواستها برای فراهم کردن تسهیلات به منظور ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم این کشور و یا تعیین حافظ منافع مقیم وقعی ننهاده است. 

از شهریور ۱۳۹۱ عمان به عنوان حافظ منافع ایران و ایتالیا نیز حافظ منافع طرف کانادایی تعیین شدند. البته عمان جایش را به سوئیس سپرد و پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ همزمان با برگزاری چهارمین دور مذاکرات سیاسی ایران و سوئیس که به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و «پاسکال بریسویل» قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در برن برگزار شد، عراقچی و بریسویل توافقی را در زمینه تقبل حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در کانادا توسط سوئیس به امضاء رساندند و البته عنوان شد که این توافق شامل خدمات کنسولی نمی‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار