در پیام سرهنگ «فلاحی» به مناسبت هفته کتاب عنوان شد؛

کتاب‌خوانی از دغدغه‌های شهدا بود/ کتاب؛ مایه آرامش روحی انسان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و روز کتابدار، گفت: بسیاری از خاطرات شهدا حاکی از آن است که کتاب‌خوانی یکی از دغدغه بسیاری از شهدا نیز بوده است.
کد خبر: ۴۲۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ - 19November 2020

کتاب‌خوانی از دغدغه‌های شهدا بود/ کتاب؛ مایه آرامش روحی انسانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز کتابدار پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز و با کتاب رشد نموده‌اند، کتاب از آنجایی اهمیت و منزلت پیدا نمود که خداوند متعال در سایه الطاف الهی خود سرآغاز پیدایش و رسالت پیامبران خود، کتاب‌های آسمانی را به آن‌ها هدیه و ارمغان نمود تا در جوار این کتب مقدس آموزه‌های دینی را به انسان‌ها بیاموزد.

بسیاری از خاطرات شهدا حاکی از آن است که کتاب‌خوانی یکی از دغدغه بسیاری از شهدا نیز بوده است، رزمندگانی که در برهه زمانی که به تحصیل اشتغال داشته‌اند و در میدان جهاد در میدان‌های جنگ تحمیلی به مطالعه می‌پرداختند و کتاب را به عنوان بهترین هدیه به دوستان خود اهدا و جهت ترویج کتاب‌خوانی، کتابخانه‌های سیاری را در حد امکان در جبهه‌ها راه‌اندازی کردند.

اهمیت به مطالعه و کتاب خصوصاً در خواندن قرآن کریم از سفارشات مهم دین مبین اسلام است که جامعه در پرتو آن به رشد، تعالی و سعادت دنیوی واخروی خواهد رسید. به‌راستی سعادتمند در جامعه کنونی کسی است که در سایه تکنولوژی نوین در پی افزایش دانش در کنار ابزارآلات به مطالعه و کسب علم همت گمارد.

از نظر بسیاری از کارشناسان روانشناسی، کتاب مایه آرامش روحی انسان است زیرا یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند آفت جهل را از میان بردارد و روح را صیقل دهد، مطالعه است.

هرچند امروزه در دنیای اینترنت و رسانه‌های گوناگونی که به‌سادگی دردسترس همه قرار دارند لذت مطالعه صفحات یک کتاب خوب به فراموش سپرده شده است اما مسلماً سهم یک کتاب خوب در انتقال دانش و آموزه‌ها گاهی به مراتب بسیار ماندگارتر و مؤثرتر خواهد بود.

بنا بر این گزارش، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در پایان از تمامی خدمتگزاران عرصه کتاب و مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها