نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «علی اکبر خارکن تسوجی»

شهید «علی اکبر خارکن تسوجی» با اوج‌گیری تظاهرات مردم علیه رژیم شاهنشاهی در این تظاهرات شرکت کرده و همراه با سایر مردم در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی کمک می‌کرد که در 22 بهمن‌ماه 1357 بر اثر رگبار گلوله‌های پلیس رژیم شاهنشاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۲۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ - 19November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «علی اکبر خارکن تسوجی» در سال 1332 در شهرستان تسوج آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی با اوج‌گیری تظاهرات مردم علیه رژیم شاهنشاهی در این تظاهرات شرکت کرده و همراه با سایر مردم در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی کمک می‌کرد که در 22 بهمن‌ماه 1357 بر اثر رگبار گلوله‌های پلیس رژیم شاهنشاهی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «علی اکبر خارکن تسوجی» در سال 1332 در تسوج چشم به جهان گشود. تا کلاس ششم ابتدایی به تحصیل مشغول شد و پس از انجام خدمت سربازی به تبریز آمد و مشغول به کار شد.

بعد از سال‌ها کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز افتخار همکاری با این شهید والامقام را پیدا نمودند. او در سال 1354 به عنوان کارآموز در کارخانه مشغول به کار شد. شهید خارکنی با یکی از دوستانش در تبریز خانه‌ای اجاره کرده بود و با درآمد کم در تبریز زندگی خود را می‌گذراند.

چون فرزند بزرگ خانواده بود از حقوق ناچیز کمک هزینه تحصیلی خود، به خانواده‌اش نیز کمک می‌کرد. پس از پایان دوره کارآموزی یک‌ساله به استخدام شرکت درآمد و در قسمت ریخته‌گری (قالب‌گیری ماشین) کار خود را شروع کرد.

در همین ایام که توانست به حداقل درآمد برای تشکیل خانواده دست یابد، ازدواج کرد و اجبارا در اتاق دیگری که قدری بزرگ‌تر بود سکنی گزید. روزهای اول ازدواج او با روزهای اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی مصادف بود.

علی اکبر از بدو انقلاب تا روز شهادت در اعتصاب و تظاهرات شرکت می‌کرد و جان خود را بی‌دریغ در راه خدا و آزادی مردم محروم در معرض خطر می‌گذاشت و در این راه ترس و اضطراب به خود راه نمی‌داد،چنانچه خود بارها گفته بود به مادرم گفته‌ام دنیا ارزشی ندارد و اگر بمیرم نباید گریه کنی.

در آخرین روزهای به ثمر رسیدن انقلاب که سنگرهای طاغوت یکی پس از دیگری سقوط می‌کرد او نیز با سایر برادران مجاهد با دستانی خالی و با قلبی آکنده از ایمان و شجاعت با افراد مسلح و جنگ آزموده رژیم منفور سابق به مبارزه برخواست و هنگامی که در روز یکشنبه 22 بهمن‌ماه 1357 مردم غیرتمند تبریز آخرین دژ استبداد را فتح کردند با دستانی خالی و فریاد الله‌اکبر به کلانتری 6 روبروی ترمینال حمله کردند که ناگهان جلادان پلیس شاهنشاهی بر روی آنان رگبار گشودند و علی‌اکبر نیز با این رگبار به خون پاکش غلطید و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها