زندگی‌نامه سردار شهید «محمد خالدی»

سردار شهید «محمد خالدی» در دوم فروردین‌ماه ۱۳۳۶ در روستای نرکو شهرستان دیر به دنیا آمد و در اول مردادماه ۱۳۶۷ در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ - 20November 2020

زندگی‌نامه سردار شهید «محمد خالدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سردار شهید «محمد خالدی» در دوم فروردین‌ماه 1336 روستای نرکو شهرستان دیر به دنیا آمد.

به علت عدم وجود مدرسه در روستا، در مکتب خانه به فراگیری قرآن پرداخت و در 16 سالگی برای کمک به تأمین معیشت خانواده، به کشور بحرین مهاجرت کرد و مدت شش سال در آن جا به کارگری پرداخت و بازگشت او به وطن، مصادف با اوج انقلاب اسلامی بود.

با شناختی که از امام پیدا کرده بود، عشق عجیبی نسبت به انقلاب اسلامی و امام در وجودش شعله‌ور شد و برای تکمیل نیم دیگر دینش، ازدواج کرد که حاصل ازدواجش، دو پسر و یک دختر بود.

با شکل گیری بسیج به ارتش بیست میلیونی امام پیوست و با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رساند.

پس از مدتی سال 61 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در این لباس مقدس، واحد بسیج را برای خدمت برگزید؛ اما خدمت در پشت جبهه، وی را قانع نمی‌ساخت و در هر فرصتی که پیش می‌آمد به جبهه می‌رفت.

علی رغم اینکه در جبهه مسئولیت فرماندهی گروهان و از سال 66 مسئولیت جانشینی گردان امام حسین (ع) ناوتیپ امیرالمومنین (ع) را بر عهده داشت، اما تواضع و فروتنی همیشگی خود را داشت و در عملیات‌های و صحنه‌های نبرد پیش قدم بود.

در آخرین مرحله حضورش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به جنوب و اشغال بخشی از خاک میهن اسلامی، پس از پذیرش قطعنامه، با وجودی که تازه از خط مقدم جهت استراحت برگشته بود.

وی جهت رویارویی با بعثیون متجاوز، به همراه یارانش در گردان امام حسین (ع) به صحنه نبرد شتافت و سرانجام در تاریخ یکم مردادماه سال 67 به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها