امارات نیرو‌های «شورای انتقالی» یمن را به پهپاد مجهز کرد

در پی افزایش درگیری‌ها میان نیرو‌های دولت مستعفی یمن و نیرو‌های انتقالی جنوب این کشور، امارات، نیرو‌های انتقالی را به پهپاد مجهز کرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ - 20November 2020

امارات، نیرو‌های «شورای انتقالی» یمن را به پهپاد مجهز کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن و «محمد قیزان» سرپرست وزارت اطلاع‌رسانی دولت مستعفی امروز اعلام کردند که امارات، نیرو‌های انتقالی جنوب یمن را به پهپاد مجهز کرده است.

مختار الرحبی در ادامه هشدار داد که امارات در لیبی درس سختی گرفته و بدتر از آنچه برای این کشور در لیبی اتفاق افتاد در یمن رخ خواهد داد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اخیرا درگیری‌ها میان نیرو‌های دولت مستعفی (وابسته به عربستان سعودی) و نیرو‌های شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) شدت یافته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اخیرا گزارش داده بود که در درگیری میان شورای انتقالی جنوب و نیرو‌های دولت مستعفی یمن حدود ۵۰ تن کشته و ۹۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

درگیری‌های میان دو طرف در حالی تشدید شده است که منابع اماراتی، روز سه‌شنبه، هفته گذشته خبر داده بودند که هیأت مذاکره‌کننده شورای انتقالی جنوبی یمن با تعلیق مشارکت در جلسات مذاکره با دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، رسما به عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد ترک ریاض را دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار