کتاب «بدرقه باران» در قزوین نقد و بررسی شد

جلسه معرفی، نقد و بررسی کتاب «بدرقه باران» امروز به صورت مجازی و با حضور جمعی از کتابداران، کارشناسان ادبی، نویسندگان و اهالی فرهنگ در سالن ویدئو کنفرانس اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ - 21November 2020

«رقیه رجبی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: کتاب بدرقه باران خاطرات «مریم رحیمی» همسر شهید «محمدعلی برجی» از فرماندهان سپاه الوند در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به لزوم تبیین نقش زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: در این راستا اقدام به جمع آوری خاطرات امدادگران، زنان فعال در پشتیبانی، خواهران و مادران و همسران شهدا نمودیم و طی سال‌های گذشته توانستیم 11 عنوان کتاب در این زمینه منتشر کنیم و هم اکنون 6 عنوان کتاب نیز در مرحله تدوین یا دریافت مجوز هستند.

این مسئول اضافه کرد: کتاب بدرقه باران به همت «فاطمه برجی» فرزند شهید و بصورت خاطره به خاطره گردآوری شده و در اختیار اداره‌کل قرار گرفت و با تصمیم کارشناسان ادبیات تصمیم بر این شد که بصورت سلسله وار و داستانی بازنویسی شود.

رجبی بیان داشت: بعد از نگارش مجدد و دریافت مجوز، کتاب «بدرقه باران» در 230 صفحه توسط نشر صریر چاپ شد .

وی تصریح کرد: در این کتاب تلاش بر این بود که امانتداری در خاطرات حفظ شده و با نثری ساده و روان نوشته شود، تا جایی که غم و شادی، اشک ها و لبخندها در کنار یکدیگر دوران طلایی دفاع مقدس را در ذهن خواننده تداعی می کند.

«فاطمه برجی» فرزند شهید «محمد علی برجی» با اشاره به نحوه جمع آوری خاطرات پدرش در کتاب «بدرقه باران» گفت: این خاطرات حاصل سه سال گفت‌وگو با مادرم، عمه، عمو و سایر بستگان و همچنین همرزمان پدرم است و امیدوارم با انتشار این کتاب دین خود را به شهدا بالاخص پدرم ادا کنم.

«الهام ربانی‌ها» از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و منتقد کتاب «بدرقه باران» در این مراسم تصریح کرد: کتاب «بدرقه باران» نثر روان و سلیسی دارد و مهمترین نکته آن، ترویج فرهنگ زندگی اسلامی - ایرانی است.

وی افزود: امروزه نگارش کتابهای حوزه دفاع مقدس مخاطبین خاص خودش را دارد و با توجه به تغییر ذائقه مخاطب نسل امروز، باید جذابیت های موردپسند این قشر را حتما مد نظر قرار دهیم.

در پایان برنامه از تمامی نفرات، توسط «فاطمه محمدبیگی» مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها