بیانیه‌ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت هفته بسیج؛

بسیج شکوه لبیک به فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ - 21November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

پنجم آذر ماه یکی ازدرخشان‌ترین برگ‌های زرین انقلاب شکوهمند اسلامی و یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در مقطع حساس و سرنوشت‌سازی است که نهال نوپای انقلاب اسلامی تازه پا گرفته بود. 

بی‌تردید تشکیل بسیج مستضعفین از معجزات انقلاب اسلامی و اقدامی تاریخی برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امّت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکّر و فرهنگ بسیجی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که نقش‌آفرینی‌های سترگ آن در شکستن امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام پلید سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور است.

در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نام بسیج چراغ درخشانی بر قله رفیع سربلندی این سرزمین است. بسیج مظهر اتحاد، اراده و تعهد مرد و زن غیور این ملت و شکوه لبیک به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی است.

بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکیل تمدن نوین اسلامی است و امروز که نظام مقدس‌مان هدف تهاجم اقتصادی استکبار جهانی قرار گرفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی بوده و برای حفظ و استمرار فرهنگ و تفکر بسیج، باید ابعاد و ویژگی‌های این پدیده مبارک بازشناسی و معنا شود.

بسیج نهادی اسلامی انقلابی، برگرفته از بطن و متن مردم برای نیاز‌های انقلاب و گره گشای مشکلات فراروی کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی علاوه بر آنکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است بلکه اهرم پیشرفت همه جانبه کشور در پروژه‌های ناامیدسازی دشمن و ضدانقلاب بوده و دیوار مستحکمی درمقابله با انواع نفوذ‌های بی امان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

امروز کشور‌های منطقه با الگوگیری از تفکر بسیجی و برای استقلال و عزت خود در مقابل استکبار قد علم می‌کنند، لذا هفته بسیج فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روحیه و معرفتی بسیجی در بین آحاد ملت بویژه نسل جوان است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با تبریک هفته بسیج به بسیجیان ولایتمدار و غیرتمند، از حماسه آفرینی آنان و خانواده شهدای معظم بسیج که در دوران دفاع مقدس با بذل جان، نهال انقلاب را آبیاری کردند، تجلیل و برای این استوانه‌های نظام در پیشبرد اهداف کشور آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها