تبلور هفته بسیج از امواج رادیو گفت‌و‌گو

رادیو گفت‌و‌گو با 11 عنوان و 42 برنامه بیش از یک هزار و 165 دقیقه برنامه به استقبال هفته بسیج می‌رود.
کد خبر: ۴۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ - 21November 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام‌خمینی (ره) از جمله گام‌های موثر در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان توصیف می‌شود. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه سال ۵۸ یعنی در مدتی کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب، فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند و به برکت این دوراندیشی، هدایت انقلاب در مسیر تازه‌ای قرار گرفت.

در این میان؛ تاثیر رسانه ملى و به تبع آن نقش رادیو در ثبت و بازتاب دلاوری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در سال‌های حماسه، جنگ و انتقال مفاهیم و ارزش‌های به پا خاسته از تفکر بسیجی در جامعه انکار ناپذیر است. رادیوگفت‌وگو هم به عنوان عضویی از خانواده رسانه ملی با 11 عنوان و 42 برنامه، یک هزار 165 دقیقه، سهم قابل توجهی در تبیین و بازخوانی و بازتابی الگوی راهبردی بسیج در حفظ و تــداوم انقـلاب اسـلامـی دارد.

پراکندگی برنامه های ویژه هفته بسیج در چهار گروه اقتصاد،سیاسی و اجتماعی، تاریخ و فرهنگ و تولید و تامین رادیو گفت و گو نشان از اهتمام جدی این شبکه به انعکاس دستاوردهای این سازمان اثرگذار در حفظ ارزش های انقلاب دارد.

تهاجم فرهنگی و پدافند سایبری
محمد معافی مدنی مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت و گو در ابتدا ضمن بیان ضرورت پرداختن به ارزش های انقلاب اسلامی در رسانه، به وظیفه رادیوگفت و گو به عنوان یک رسانه نخبگانی اشاره کرد و گفت: پرداختن به موضوعات مختلف بسیج فقط مختص این هفته نخواهد بود و در تمام طول سال رادیو گفت و گو در برنامه های متفاوتی به ارزش های این نهاد مردمی می پردازد.

معافی مدنی با بیان اینکه 420 دقیقه از برنامه های این گروه به موضوعات هفته بسیج اختصاص پیدا می کند گفت: برنامه های گفت و گوی فرهنگی، ضرب سکه ،هشتگ گفت و گو، ترنج و گفت و گوی علمی به گفت وگو با مسئولین مختلف سازمان بسیج و نهادهای زیرمجموعه آن می پردازند.

وی تاکید کرد: برنامه گفت‌و‌گوی فرهنگی که یکی از مشهورترین‌ترین برنامه‌ها درمیان فرهیختگان فرهنگی کشور است به بازشناسی مولفه های فرهنگ بسیج از منظر مقام معظم رهبری، راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی و پدافند سایبری و تاثیرات آن بر امنیت ملی می پردازد.

مدیر گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت و گو تغییر رویکرد برنامه های تعاملی نیم روزی این شبکه با محوریت اقدامات بسیج را یکی دیگر از تمهیدات این گروه برای انعکاس مباحث مختلف این نهاد انقلابی در کشور خواند و گفت: برنامه ضرب سکه با قالب ترکیبی – گزارشی که شنبه ها ساعت 11 صبح به دغدغه های کارآفرینی مردم می پردازد به بسیج و نقش آفرینی آن در اقتصاد خانواده و مشاغل خانگی می پردازد. برنامه هشتگ گفت و گو هم که آسیب های فضای مجازی را انعکاس می دهد و راه کارهای پیش روی خانواده ها و کاربران را در گفت و گو با کارشناسان به جامعه ارائه می کند درهفته بسیج راهبردهای این نهاد را در فضای مجازی بررسی می کند.

معافی مدنی ادامه داد: دوشنبه ها ساعت 11 برنامه ترنج با طرح مباحث خانوادگی میهمان خانواده های محترم ایرانی است که در هفته بسیج به جایگاه این نهاد در تقویت بنیان خانواده باکاهش آسیب های اجتماعی می پردازد.

محوریت مدیریت جهادی، تفکر بسیجی

پژمان کریمی مدیر گروه سیاسی،اجتماعی رادیو گفت‌و‌گو با بیان اینکه در برنامه‌های این گروه همواره به اقدامات بسیج پرداخته‌ایم گفت: گروه سیاسی در هفته بسیج 370 دقیقه برنامه را در سه عنوان، گفت وگوی سیاسی، مجله خبری تحلیلی رویداد و بدون خط خوردگی اختصاص می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته بسیج از 29 آبان تا 5 آذر تعیین شده، مطرح کرد: برنامه گفت و گوی سیاسی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 به روی آنتن می رود روز شنبه 1 آذر با موضوع بسیج و گام دوم انقلاب اسلامی در چارچوب اندیشه های امامین انقلاب، دوشنبه 3 آذر مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و ولایت پذیری و چهارشنبه 5 آذر با موضوع صدور و تکثر بسیج در سطح کشورهای همسایه (حزب الله، حشدالشعبی، انصار الله و ...) تقدیم علاقه مندان این شبکه می کند.

کریمی با اشاره به نقش بسیج در امنیت و صیانت در کشور سرفصل های مورد بحث در برنامه رویداد را تشریح کرد و گفت: مجله خبری تحلیلی رویداد با دعوت از مسئولین ارشد، صاحب نظران سازمان بسیج به موضوعاتی از قبیل ، نقش بسیج در صیانت از امنیت ملی و تمامیت ارضی ، نقش بسیج در صیانت از امنیت اخلاقی و ترویج معنویت و نقش بسیج در صیانت از حاکمیت و حکومت اسلامی و مقابله با گروهکها می پردازد.

مدیر گروه سیاسی و اجتماعی رادیو گفت و گو خاطرنشان کرد: مجله خبری تحلیلی بدون خط خوردگی که هرشب از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 به مهمترین موضوعات روز می پردازد در هفته بسیج با اختصاص بخشی ویژه در این زمان به مباحثی چون بسیج و عرصه علم و خودکفایی، بسیج و مواسات و جهاد خدمت رسانی و بسیج در صف مدافعان سلامت اختصاص می یابد.

کارآفرینی و جهش تولید در سایه سار تفکر بسیجی
حامد ارسنجانی مسئول میز دانش و اقتصاد رادیو گفت و گو بیان کرد: اقتصاد مهمترین و کلیدی ترین محور در تمامی مباحث است که گروه اقتصادی با اختصاص 250 دقیقه به نقش بسیج در اقتصاد کشور می پردازد.


وی ادامه داد: برنامه نقشه راه،که با تمرکز بر کارآفرینی و جهش تولید در تمام استان های کشور تولید و پخش می شود در هفته بسیج ،شنبه و دوشنبه ساعت 10 صبح، فعالیت های این نهاد را در بخش اشتغال و تولید انعکاس می دهد.

مسئول میز دانش و اقتصاد رادیو گفت و گو، خاطرنشان کرد: برنامه گفت و گوی اقتصادی که همه روزه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 به بیان دغدغه های جامعه در حوزه اقتصاد می پردازد بصورت ویژه در روز سوم آذر با دعوت از مسئول سازمان بسیج مستضعفان، دستاوردهای این سازمان درحوزه کارآفرینی و جهش تولید در کشور را به سمع مخاطبان می رساند.

معرفی اقشار بسیج
نوشین رهگذر مدیر گروه تولید و تامین رادیو گفت و گو با بیان سهم 127 دقیقه ای این گروه در انعکاس فعالیت های بسیج در رسانه تصریح کرد: ویژه برنامه اشاره به معرفی بسیج اقشار؛ کارکردها و توانمندی های آنان در پادکست های کوتاه رادیویی می‌پردازد.

شبکه رادیویی گفت‌و‌گو بر روی موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز و از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما بر روی کانال 212 تلویزیون، اپلیکیشن های موبایلی و آدرس اینترنتی http://radiogoftogoo.ir نیز قابل دریافت است و همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تماس 27861035 و سامانه پیامکی 300001035 با برنامه های مختلف رادیو گفت و گو در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار