مسئول بسیج جامعه پزشکی تشریح کرد؛

جزئیات طرح «حاج قاسم سلیمانی»

محمدصادقی گفت: قرنطینه افراد سالم امری سخت است به همین علت در طرح حاج قاسم سلیمانی تنها افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا قرنطینه می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 21November 2020

تشریح طرح حاج قاسم سلیمانی/ تنها افراد مشکوک به کرونا قرنطینه می‌شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، «شاهین محمدصادقی» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار داشت: در دوران بیماری کرونا تمام عوامل حوزه‌های عملیاتی و میدانی کادر بهداشت و زحمات زیادی کشیدند، اما آن‌ها به تنهایی نمی‌توانند سرعت عملکرد این ویروس فراگیر را کنترل کنند، بلکه همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر برای تحقق این امر لازم و ضروری است.

وی افزود: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی محوریت کار با وزارت بهداشت است و عوامل بسیج در سطح کشور به‌عنوان همکاران و کمک‌کنندگان به کادر بهداشت و درمان برای از بین بردن بیماری کمک خواهند کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان کشوری و اعضای ستاد کرونا درخواست کردند تا از تمام ظرفیت‌های کشور و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص از امکانات بسیج برای مقابله با این بیماری استفاده شود؛ بر همین اساس فرمانده کل سپاه به بسیج جامعه پزشکی دستور داد تا به‌عنوان بازوان علمی سپاه وارد عمل شوند. تعداد بسیار زیادی از اساتید نخبه و کارکشته دانشگاه‌های علوم پزشکی به خواسته ما برای نوشتن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و عملیاتی شدن آن وارد عمل شدند.

محمدصادقی ادامه داد: هم‌اکنون طرح حاج قاسم مورد تأیید وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین قرار گرفته و برای اجرایی شدن به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی گفت: بیمار و کسانی که با فرد کرونایی در تماس بوده‌اند و جواب تست آن‌ها مثبت شده است، باید از جامعه جدا شده و در خانه بمانند. ۸۰ الی ۹۰ درصد مبتلایان امکان استفاده از قرنطینه خانگی را دارند و لازم است مابقی افرادی که امکان ماندن در منزل برای آنان میسّر نیست از مهمان‌سرا‌ها و اقامت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط استفاده کنند.

قرنطینه یک میلیون نفر در طرح حاج قاسم سلیمانی
مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: قرنطینه افراد سالم در خانه امری سخت است به همین علت محوریت طرح ما قرنطینه افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا خواهد بود؛ یعنی به جای ۸۰ میلیون ایرانی تنها یک میلیون نفر را در طول یک ماه برای ماندن در منزل حمایت خواهیم کرد.

این مقام مسؤول گفت: محدود کردن یک میلیون نفر در طول ماه خیلی ساده‌تر از محدود کردن ۸۰ میلیون نفر است که بعد از تحقق این امر، نیاز‌های پزشکی، دارویی و... همان افراد قرنطینه‌شده و کم‌بضاعت نمایان می‌شود که در طرح حاج قاسم حمایت خواهند شد.

محمدصادقی خاطرنشان کرد: مسئولیت کار‌های فنی بر عهده وزارت بهداشت است و همه حمایت‌ها و اقدامات حمایتی دیگر بر عهده بسیج، خیّرین، مساجد، ائمه جمعه و... خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها