مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان:

اختتامیه جشنواره نجم با عنوان نهضت «جوانان مسئله‌محور» برگزار می‌شود

«محمدمهدی نیازمند» گفت: اختتامیه جشنواره نجم با عنوان نهضت «جوانان مسئله‌محور» دوم آذر به‌ صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ - 21November 2020

اختتامیه جشنواره نجم با عنوان نهضت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمدمهدی نیازمند» مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس استان گیلان امروز ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به ضرورت تقویت بنیه اعتقادی در جوانان دانشجو و طلبه و تولید فکر و اندیشه اظهار داشت: اخلاص، حضور در صحنه، دشمن‌شناسی و عمل به‌موقع از جمله ویژگی‌های بسیجیان بوده که مورد تأیید امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان دوم آذر و بازخوانی بیانات و سفارشات امام خمینی(ره) به قشر دانشجو و طلبه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سفارشات امام (ره) این روزها در جبهه مقاومت عملی شده است.

وی با بیان اینکه امام (ره) همواره به ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در جهان تاکید داشتند، افزود: امروزه شاهد ایستادگی‌ها و مقاومت در پاکستان، لبنان و نیجریه هستیم که نشان از بیانات تاریخی امام خمینی(ره) دارد.

نیازمند یکی دیگر از مطالبات امام (ره) را جلوگیری از شکل‌گیری تفکر غربی عنوان کرد و با بیان اینکه امروز نفوذی غربی‌ها گاهاً در دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود متذکر شد: رشد فکر و تربیت جوان مومن انقلابی از اولویت‌های کاری بسیج است و در کنار آن حضور در جایگاه‌های هنری و فرهنگی، ورود به موضوع مطالبه‌گری آگاهانه، بررسی مشکلات جامعه و تربیت دانشجویان دغدغه‌مند حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت گام برداشتن در راستای پیوند دانشگاه و جامعه با دغدغه‌های دانشجویان ابراز داشت: از جوانان انتظار داریم که در حوزه مطالبه‌گری ورود کنند و این مطالبه‌گری همراه با شناخت از مسائل انجام شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال ایجاد بسترهایی هستیم تا دانشجویان افق‌ها و راه خود را بشناسند و این نقشه راه در رشته فنی مهندسی از تاریخ 5 آذر به‌ مناسبت سالروز تأسیس بسیج مستضعفان آغاز می‌شود تا زمینه‌های پرورش نیروهای کارآمد و زبده جهت رونق بخشیدن به صنعت و تولید فراهم شود.

وی با اشاره به طرح شمسا به‌ عنوان طرح «شبکه مسائل سراسری استان» تاکید کرد: در این طرح‌ با شکل‌گیری هسته‌های مسئله ‌محور باید بتوانیم مسائل مختلف را از مسئولان مطالبه کرده و راهکارهای مفید ارائه و عملی شود.

نیازمند تربیت دانشجوی آماده به‌کار و همچنین تربیت افرادی برای مدیریت دولت جوان حزب‌اللهی را از رویکردهای کلان بسیج‌ دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های جریان دانشجو تلاش برای رفع موانع تولید و جهش تولید است.

این مسئول با بیان اینکه هرجا که دانشجویان به‌صورت آگاهانه، منطقی و عقلانی وارد عرصه شدند اثرات کار دیده و نتایج خوبی حاصل شد اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان در بحران کرونا برای تولید محلول و مواد ضدعفونی‌کننده نقش‌آفرین بودند و دانشجویان علوم پزشکی نیز وارد میدان شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی هم‌اکنون در نقاط حاشیه شهر مشغول ارائه خدمات هستند خاطرنشان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان دارای جرائم غیرعمد مالی و فراهم کردن زمینه آزادی یک مادر که از زندان آزاد شد نیز از دیگر خدمات ارزشمند گروه‌های جهادی بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی استان 77 گروه فعال دانشجویی در حوزه‌های مختلف دارد گفت: کنگره شهدای دانشجویی پاییز سال 1400 برگزار می‌شود و برگزاری جشنواره ققنوس نیز برای شناسایی علاقمندان در عرصه هنر در برنامه قرار دارد.

نیازمند با اشاره به تلاش گروه‌های جهادی برای آماده‌سازی عرصه جهاد متناسب با رفع موانع جامعه تاکید کرد: آبرسانی به روستاها در سال‌های اخیر و همچنین نقش آفرینی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در توزیع کمک‌های مومنانه بین آسیب‌دیدگان کرونا از دیگر خدمات گروه‌های جهادی بود.

این مسئول با بیان اینکه در هفته بسیج نیز حدود 300 بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد و یک مسکن محرومان افتتاح می‌شود ادامه داد: اختتامیه جشنواره نجم با عنوان نهضت «جوانان مسئله ‌محور» دوم آذر به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده بسیج مستضعفان و مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه از 5 هسته برتر گیلان در حوزه گروه‌های جهادی، فرهنگی، حوزه رسانه، مطالبه‌گری و پژوهش و فناوری در جشنواره مذکور تقدیر می‌شود متذکر شد: بسیج دانشجویی مطالبه‌گری در حوزه قانون تسهیل ازدواج را نیز آغاز کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار