مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

طرح «معینه» همزمان با هفته بسیج در گیلان برگزار می‌شود

«سمیه اقدامی» از برگزاری طرح سراسری «معینه» همزمان با هفته بسیج برای نخستین بار در گیلان خبر داد و گفت: طرح مذکور یکی از مهمترین برنامه‌های امور زنان حفظ آثار دفاع مقدس در سال جاری است که با محوریت مادران و همسران شهدا برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ - 21November 2020

طرح «معینه» همزمان با هفته بسیج در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سمیه اقدامی» مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان امروز ضمن گرامیدشت هفته بسیج، اظهار داشت: هفته بسیج فرصت خوبی است تا با یادآوری فداکاری ها و ایثارگری های شهدا، بتوانیم از رهروان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی و ادامه  دهنده آرمان ‌های والای انقلاب و شهدای والامقام باشیم.

مسئول امور زنان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری طرح سراسری «معینه» همزمان با هفته بسیج برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: طرح مذکور یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال جاری است که با محوریت مادران و همسران شهدا برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مادران و همسران شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، تاکید کرد: مادران شهدا با تربیت فرزندان صالح باعث افتخار و سربلندی ایرانی اسلامی هستند.

اقدامی با بیان اینکه نقش زنان به ویژه مادران و همسران شهدا در شكل‌گیری، تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برجسته و مبرهن است، متذکر شد: امروز نیز مادران و همسران شهدا ادامه  دهنده راه انقلاب و شهدا هستند.

وی با بیان اینکه طرح «معینه» خدمت رسانی به مادران و همسران شهدا را در سطح شهرستان های گیلان دنبال می کند، افزود: خدمات رسانی به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه مادران، همسران شهدا و زنان رزمنده با کمک بسیجیان انجام می شود.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری منحوس کرونا در جامعه، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میانگین سنی مادران و همسران شهدا و مشکلات ناشی از کهولت و بیماری، در این ایام نیازمند همدلی و همراهی بیشتر به ویژه در حوزه درمان و دارو و نظافت خانه و کارهای شخصی هستند که در قالب طرح «معینه» با هدف دلجویی و تکریم خاندان معظم شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به درگذشت نیمی از مادران شهدای استان، تاکید کرد: در راستای اجرای طرح «معینه» تصاویر و ویدئوهایی از خاطره گویی مادران و همسران شهدا نیز ثبت و ضبط می شود. همچنین اسناد، تصاویر و دست نوشته های مربوط به شهدا نیز جمع آوری خواهد شد تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد استفاده قرار گیرد.

اقدامی خانواده های شهدا به ویژه مادران و همسران را اسوه صبر، ایثار، مقاومت و پایبندی به آرمان های انقلاب دانست و تاکید کرد: مادران شهدا فرزندانی برومند و ارزشی را تربیت کردند که در راه اعتلای اسلام و انقلاب شهید شدند، بنابراین امروز خانواده های شهدا گنجینه های نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه نسل های آینده به ویژه زنان و دختران جامعه نیازمند الگوگیری از سبک زندگی مادران و همسران شهدا در تربیت فرزندان ولایی و ارزشی هستند، بیان داشت: خانواده های شهدا ذخایر اصلی این انقلاب و نظام هستند و امروز وظیفه تکریم مصادیق عینی فرهنگ ایثار و شهادت را داریم.

مسئول امور زنان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان همچنین از اجرای طرح «پیام آوران عاشورا» ویژه بانوان شهدا خبر داد و متذکر شد: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه برنامه هایی حضوری و مجازی برای زنان رزمنده استان نیز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار