معاون صدا در دیدار با نمایندگان ایثارگران سازمان:

باید تمام قد در خدمت ایثارگران باشیم

علی بخشی‌زاده با اشاره به مشکلات فراوان جامعه ایثارگران، گفت: ایثارگران با عشقی رو به رو هستند که همراه با زخم و جراحت است و همه ما باید تمام قد در خدمت ایثارگران عزیز کشورمان باشیم.
کد خبر: ۴۲۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ - 21November 2020

باید تمام قد در خدمت ایثارگران باشیمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه‌ی ملی، در جلسه که امروز (شنبه) با حضور جمعی از نمایندگان ایثارگران سازمان صدا و سیما برگزار شد، حضورش در معاونت صدا را فرصتی برای خدمت عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم در این شرایط حساس کشور خدا به ذهن ما برکتی در راستای خدمت و کمک به مردم عزیزمان عنایت فرماید.

بخشی‌زاده خطاب به میهمانان این جلسه با یادآوری جایگاه ایثار و شهادت گفت: زمانی که نام ایثار، جهاد و شهادت می‌آید ناخودآگاه ذهن انسان به سمت قرآن و احادیث می‌رود که هدایت را به انسان اهدا کرده‌اند. در سوره مائده آیه ۱۱، «خدا امر می‌کند یاد کنید نعمت‌های خدا را بر خود، چون زمانی که قومی به سمت شما دست ستم دراز کرد خداوند دستشان را از شما کوتاه کرد»؛ در اصل دست خدا ایثارگران بودند که در مقابل تمام دنیا ایستادند و دست ستم را کوتاه کردند.

وی افزود: پس باید این نعمت را یاد کرد؛ یا حضرت امیرالمومنین در خطبه ۲۶ نهج البلاغه می فرماید: «جهاد دری است از درهای بهشت؛ خداوند این در را برای خاص اولیای خودش گشوده است.» اولیای خدا اهل عبادت و راز و نیاز در خلوت و جلوت هستند و همیشه به یاد خدا، اما خاص ایشان که شامل این روایت می‌شوند اهل جهاد و شهادتند همان اهل ایثارند. در برابر این قشر چه باید کرد؟ باید تمام قد در خدمت آنها بایستیم و من این توفیق خدمت شما را به ایثارگران تبریک عرض می‌کنم.

این مقام مسوول در ادامه خطاب به نمایندگان ایثارگران سازمان صدا و سیما گفت: زنده نگه داشتن جایگاه شهید و مقام شهادت و ایثار بسیار سخت است و هرکس هر کاری انجام دهد کم است. گرچه این عزیزان درخواست و ادعایی ندارند. اما در این راستا دو نوع کار باید انجام داد اول زنده نگه داشتن جایگاه شهید و مقام شهادت و ایثار در آحاد مردم که کاری محیطی محسوب میشود و دوم تلاش محاطی است یعنی این افراد را بشناسیم و شرایط رشد این افراد را فراهم کنیم و این یعنی کار عملی و حرکت برای ارتقاء به صورت عملیاتی که تلاش فراوان نیز می‌طبد.

وی گفت: من هم با افتخار کامل مسائل و خواسته‌های شما را به محضر ریاست سازمان خواهم برد و کاملاً در خدمت این جریان هستم.

معاون صدای رسانه ملی در پایان ضمن خداقوت مجدد به میهمانان این جلسه خاطرنشان کرد: در این راه نباید خسته شوید و باید با تمام توان حرکت کنید تا با همت تک تک اعضا، جریانی قوی شکل گیرد؛ در گزارش سال ۹۹ جزء دستگاه‌های برتر در حوزه اهتمام به امور ایثارگران معرفی شده‌ایم.

در ادامه عباس قره تپه مدیر امور ایثارگران سازمان صدا و سیما ضمن تبریک انتصاب جناب آقای بخشی‌زاده، گزارشی از وضعیت سازمان در بین دیگر نهادها ارائه کرد و گفت: رتبه سازمان از بین ۳۱ دستگاه ۲۱ بود که به لطف خدا در گزارش سال ۹۹ جزء دستگاه‌های برتر در حوزه اهتمام به امور ایثارگران معرفی شده‌ایم. این دستاورد به خاطر همکاری و مساعدت ایثارگران و علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهادت در سازمان است.

وی در ادامه آماری از ایثارگران رادیو ارائه کرد و گفت: در جمع خانواده معاونت صدا ۱۶ نفر فرزند شهید، ۱۴ نفر جانباز، ۳۵ نفر رزمنده، برادر یا خواهر دو شهید ۲ نفر، برادر و خواهر یک شهید، ۲ نفر همسر شهید سه نفر و از عزیزان آزاده ۲ نفر شرف حضور دارند.

تلاش ها برای ایثارگران پیشرفت خوبی داشته است

حمیدرضا گلدوزی، از دیدار با مهندس ضرغامی اشاره کرد: از زمانی که ایجاد اتاق فکر برای ایثارگران و اولین فعالیت آن مجموعه برای طرح تکریم ایثارگران شکل و طی سال‌های اخیر زیر مجموعه معاونت منابع انسانی قرار گرفت، پیشرفت بسیار خوبی در اهداف داشته و جایگاه ویژه ای در بین دیگر دستگاه‌های کشور پیدا کرده است.

فرهنگ ایثار و شهادت هیچ خلاء مبنایی ندارد

در ادامه عین‌الله خنجری با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در نظام جمهوری اسلامی و با بیان سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه ایثار و شهادت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و طرح شاهد این شورا تاکید کرد: خوشبختانه فرهنگ ایثار و شهادت هیچ خلاء مبنایی ندارد و باید در جامعه به صورت عملی و اجرایی آن را مورد تاکید قرار داد.

خنجری گفت: خوشبختانه این دو محور در صدا و سیما پیگیری می‌شود به ویژه با همت و همراهی جناب آقای شهریاری معاون محترم اداری مالی سازمان رو به پیشرفت حرکت می‌کند.

وی در ادامه به طرح وظایف رسانه‌ای و فرهنگی سازمان در حوزه ایثار و شهادت اشاره و ابراز امیدواری کرد: این طرح در سازمان مصوب شده و ان‌شاالله با کمک جناب آقای بخشی‌زاده به عنوان یکی از معاونین ارشد سازمان که افتخار ایثارگری هم دارند، به اجرا گذاشته خواهد شد.

رسیدگی به مسایل درمانی ایثارگران باید در اولویت قرار گیرد

آقای لونی یکی دیگر از حاضرین در جلسه ضمن تبریک به معاون صدا گفت: رسیدگی به مسایل درمانی ایثارگران باید در اولویت قرار گیرد و اینجانب به عنوان خدمتگزار در مرکز بهداشت سازمان، پیگیری این امر را جزء واجبات امور ایثارگران می‌دانم.

روحیه و انگیزه بالای ایثارگران بزرگترین نیروی محرکه در بین نیروهای جامعه است

از دیگر میهمان این جمع یکی از ایثارگران رادیو جناب آقای پورکمالی بود که به روحیه نیروهای بالای ایثارگران و انگیزه آنان به عنوان بزرگترین نیروی محرکه در بین نیروهای جامعه ایثارگر به ویژه اهالی رادیو اشاره کرد.

وی ضمن تشکر از معاون محترم صدا به خاطر برگزاری این جلسه به افتخار آزادگی و جانبازی، معاون صدا اشاره کرد و یکی از افتخارات بزرگ سازمان را حضور جامعه ایثارگر و نقش آفرینی ایشان در پست‌ های کلیدی این مجموعه دانست.

پورکمالی گفت: به یقین جامعه ایثارگر با تعهد بیشتر می‌توانند مسئولیت‌ها را به سرانجام برسانند چرا که آنان همیشه خود را در خط مقدم ولایت و نظام می‌دانند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار