شهردار قم:

شالوده تفکر بسیج بر مبنای آموزه‌های عاشورایی استوار است

سید مرتضی سقائیان‌نژاد گفت: بسیج فراتر از یک سازمان و دارای تفکری برجسته و فرهنگی ریشه‌دار در تاریخ است و بن مایه فکری آن درس آموزی از حماسه عاشورا است.
کد خبر: ۴۲۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ - 21November 2020

شالوده تفکر بسیج بر مبنای آموزه‌های عاشورایی استوار استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

متن کامل پیام سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

بسیج یکی ازمردمی‌ترین نهاد‌های ارزشی برخاسته از بطن جامعه برای حفظ ارزش‌های دینی ومنافع ملی است که با حضورش در عرصه‌های مختلف شاهد تجلی جلوه‌های زیبای مهر، محبت، هدایت، امنیت و خدمت هستیم و می‌توان گفت ماندگاری و موفقیت بسیج مرهون اخلاص بوده وبسیج سردیسی برای تندیس اخلاص است.

این سازمان مردم نهاد، مصداقی عینی برای این فراز نورانی قرآن کریم أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ است که منشوری از خوبی‌ها وخدمات را هنرمندانه نورافشانی می‌کند.

اندیشه پویای آن هم مرهون برنامه‌ریزی دقیق و عقلانیتی عمیق است تا همواره شاهد بالندگی و تحولات آنان باشیم.

تهدید، ذات جنس دشمن است و پایانی ندارد و شناسایی راهبرد‌های آسیب پذیر و نحوه مقابله با آن‌ها از توانمندی‌های این نیروی مردمی کارآمد است.

هفته بسیج زمان و فرصتی برای تجلیل از حماسه‌های این جهادگران ساحت اخلاص و بندگیست و تاکید برتداوم راه امام راحل و قله‌های رفیع آرمان‌های ایشان است و میثاقی مجدد با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای استقامت و پایمردی است.

تعابیر امام راحل در خصوص بسیج از این واقعیات پرده‌برداری می‌کند که بسیج فراتر از سازمان است و تفکری برجسته و فرهنگی ریشه‌دار در تاریخ دارد و بن مایه فکریش درس آموزی از حماسه عاشوراست.

لبیک گویی عملی این شجره طیبه برای تحقق فرامین و منویات مقام عظمای ولایت است و دعای خیر خانواده‌های شهدا بدرقه راهشان و تاریخ پرحماسه انقلاب اسلامی سندی گویا بر این افتخارات است که سرنوشت جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح می‌دهند و تجربیات و موفقیتش در جنگ‌های سخت و نرم می‌تواند در مواجهه با مشکلات اقتصادی نقش آفرینی موثر نماید.

آینده‌نگری باغبان این شجره طیبه، حاکی از ترسیم افقی روشن و امیدوار کننده است که ان‌شاالله به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد و بسیج لشکری مخلص و ذخیره برای آن حضرت خواهد بود.

اینجانب از جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ضمن پاسداشت هفته بسیج، این مناسبت بزرگ را به همه بسیجیان دلاورمیهن اسلامی این سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تبریک گفته و یاد و خاطره شهدای والامقام، جانبازان سرافراز، ایثارگران صبور و آزادگان سربلند این عرصه را گرامی داشته و از درگاه خداوند متعال عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را با زعامت و رهبری فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار