زندگی‌نامه شهید «اکبر رفیعی»؛

از حضور در زندان رژیم شاهنشاهی تا شهادت در آبادان

شهید «اکبر رفیعی» در 14 سالگی در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت کرده و طعم زندان‌های این رژیم طاغوت را چشید و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جنوب شده و در تاریخ 13 اسفندماه 1359 در آبادان به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 22November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید اکبر رفیعی در سال 1343 در تبریز چشم به جهان گشود. وی در 14 سالگی در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی شرکت کرده و طعم زندان‌های این رژیم طاغوت را چشید. این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جنوب شده و در تاریخ 13 اسفندماه 1359 در آبادان به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اکبر رفیعی» در سال 1343 در تبریز چشم به جهان گشود. وی جوانی آرام و کم حرف، متین و خونسرد بود در اوقات بیکاری خود بیشتر، کتاب مطالعه می‌کرد و به دوستان خود مطالعه را سفارش می‌کرد. رفتاری مانند مردان عاقل و میانسال داشت و حتی به بزرگ‌ترهایی که به آداب معاشرت آشنا نبودند نصیحت می‌نمود.

در محیط کارخانه که به مدت 3 سال مشغول به کار بود الگویی در توجه به اخلاق اسلامی و فضیلت بود و فعالیت او قابل تحسین بود و به نماز و روزه و فرایض دینی خود علاقه وافری داشت و از دوستانش که به نماز و عبادات اهمیت نمی‌دادند، انتقاد می‌کرد و سعی در اصلاح و ارشاد آن‌ها داشت.

او در حالی که 14 سال بیشتر نداشت در اولین راهپمایی علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت کرد و در روز 29 بهمن سال 57 با شجاعت تمام در معرکه درگیری با مأموران رژیم شاه حاضر شد و ظهر همان روز در چهار راه نادر از ناحیه ران مورد اصابت گلوله مزدوران شاه قرار گرفت و زخمی شد.

وی را که مجروح شده بود دستگیرش کردند و به بیمارستان برده و یکی دو روز بعد به زندان انداختند و پس از مدتی به دلیل کمی سن، او را آزاد کردند. مبارزه شهید رفیعی بر علیه طاغوت همچنان ادامه داشت تا اینکه انقلاب شکوهمند امت مسلمان به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج مسجد محله خود مسجد «سفید» خیابان بهار ثبت نام نمود و در آن‌جا به آموزش اسلحه پرداخت. بعد از شروع جنگ تحمیلی از طرف آن مسجد و با علاقه ای که خود داشت برای آمرزش رزمی به تهران اعزام شد و بعد از آموزش رزمی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و بعد از 25 روز مبارزه در کربلای آبادان در حالی که بیش از 16 بهار از عمر پربرکتش نگذشته بود با اصابت ترکش خمپاره‌ای در تاریخ 13 اسفندماه 1359 در آبادان دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار