کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «دفاع پرس» عنوان کرد:

موضع قاطع تر وزارت امور خارجه، در قبال یاوه گویی های غربی ها

ترقی وزارت امور خارجه کشورمان را به اخذ موضع قاطع‌تری در قبال یاوه گویی‌های غربی ها سفارش کرد و گفت: سخنان نتانیاهو ضمن اینکه از یک تناقض آشکار برخوردار بود، بیشتر به نظر می‌رسد یک نمایشنامه‌ای را در میان طرفداران صهیونیست آمریکایی خود اجرا می کند.
کد خبر: ۴۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 08March 2015

موضع قاطع تر وزارت امور خارجه، در قبال یاوه گویی های غربی ها

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس، در ارتباط با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیرامون تهاجم نظامی به ایران گفت: کشورهای غربی همچون گذشته تکرار حرفهای خود را دارند و موضوع جدیدی را مطرح نمیکنند ولی هر چه این مذاکرات به روزهای تعیین تکلیف خود میرسد، رجزخوانی این گروه بیشتر میشود و این به خاطر حضور نتانیاهو در آمریکا است که از این کشور برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکند، چرا که جمهوری اسلامی ترسی و واهمهای از رژیم صهیونیستی ندارد.

وی وزارت امور خارجه کشورمان را به اخذ موضع قاطعتری در قبال این یاوه گوییها سفارش کرد و افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در برابر اظهارات غرب باید واکنش نشان دهد و اجازه ندهد در عرصه بینالمللی با جوسازی و فضاسازی خود را به عنوان یک طرف برتر در مذاکرات جا بیندازند.

این کارشناس مسائل سیاسی با توجه به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای توافق نهایی حداقل ده سال به طول خواهد انجامید گفت: رئیس جمهور آمریکا باز هم از یکی دیگر از زیاده خواهی خود در عرصه دیپلماسی صحبت کرده و این امر نه تنها افزون طلبی غرب است بلکه خلاف قوانین NPT است و ایران به هیچ عنوان فعالیتهای غنیسازی خود را متوقف نمیکند و در حد نیاز خود هم باید سانتریفیوژ و هم باید غنی سازی ذخیرهای برای سوخت خود داشته باشد.

ترقی همچنین در واکنش به صحبتهای نتانیاهو که در منطقه القای ایران هراسی داشته است بیان کرد: سخنان نتانیاهو ضمن اینکه از یک تناقض آشکار برخوردار بود، بیشتر به نظر میرسد یک نمایشنامهای را در میان طرفداران صهیونیست آمریکایی خود اجرا می کند.


وی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که توان مقابله با بازوی کوچک ایران، همچون حماس و حزبالله را ندارد حالا این نوع ادعاها برای او خنده دار است که بخواهد مستقلا روبروی ایران ایستادگی کند و یا احتمال توان حمله نظامی به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد و این نشاندهنده این است که او توان فکر کردن را از دست داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها