معاون اول قوه قضائیه:

مسئولان نظام مرهون خون شهدا هستند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ما به‌عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی مرهون خون تمام شهدا در طول تاریخ هستیم.
کد خبر: ۴۲۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ - 22November 2020

سال ۱۴۰۰ سال پایانی برنامه چهارم توسعه قضایی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی» اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در جلسه تودیع و معارفه معاون راهبردی قوه قضائیه ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، اظهار داشت: امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا روحیه بسیجی و جهادگونه و ازخودگذشتگی داشته و همواره در خدمت به اسلام، نظام، ولی فقیه و مردم باشیم.

معاون اول دستگاه قضا در ادامه با تقدیر از عملکرد و اقدامات ارزشمند «محمدباقر ذوالقدر» معاون پیشین راهبردی قوه قضائیه گفت: آقای ذوالقدر در دوران مسئولیت خود در معاون راهبردی قوه قضائیه همواره با تخصص و دلسوزی امور را به پیش می‌برد و در تدوین سند تحول دستگاه قضائی نیز نقش ایشان برجسته بود و به طور کلی توفیقات ارزنده‌ای را در دوران مسئولیت خود در معاونت راهبردی دستگاه قضا به دست آورد و امیدواریم در آینده نیز حضور وی در منصب مشاوره رئیس قوه قضائیه منشأ خیر باشد.

وی در ادامه با قدردانی از سید محمد صاحبکار که مسئولیت معاونت راهبردی قوه قضائیه را متصدی شده گفت: آقای صاحبکار به عنوان نیرویی مخلص و متدین و متخصص و دلسوز مطمئناً توفیقات خوبی را در مسئولیت جدید خواهند داشت و امیدواریم با مشورت اهل فن و سایر همکاران و مسئولان بتوانند کار‌های ارزنده‌ای را که در معاونت راهبردی دستگاه قضائی تاکنون انجام گرفته تقویت کنند و امور جدیدی را مبتنی بر تحول و پویایی و پیشرفت پایه‌گذاری کنند.

حجت الاسلام اژه‌ای با اشاره به برنامه چهارم توسعه قضائی، گفت: سال ۱۴۰۰ سال پایانی برنامه چهارم توسعه قضائی است و یکی از مأموریت‌های اصلی معاونت راهبردی دستگاه قضائی برنامه ریزی برای تنظیم و تدوین برنامه پنجم توسعه قضائی است؛ همچنین این معاونت مسئولیت مهمی را نیز برای گنجاندن بخش‌ها و امور مربوط به قوه قضائیه در برنامه هفتم توسعه کشور بر عهده دارد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف همه نیرو‌ها و دست‌اندرکاران در دستگاه قضائی گفت: هم‌فکری و همکاری معاونت راهبردی دستگاه قضا با سایر معاونت‌ها و مراکز زیرمجموعه این دستگاه از موضوعات ضروری است.

حجت الاسلام اژه‌ای همچنین به «صاحبکار» معاون جدید راهبردی قوه قضائیه توصیه کرد که با توجه به اسناد بالادستی موجود در قوه قضائیه از جمله سند تحول، اقدامات و برنامه‌های مرتبط با معاونت راهبردی را به پیش ببرد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ضرورت داشتن نگاه کلان نسبت به میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: مدیران و مسئولان در همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضائی باید علاوه بر پیگیری کار‌ها و امور روزمره، نگاهی کلان به حوزه مسئولیت خود در راستای انطباق دستاورد‌های این حوزه با اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بلند نظام ما و دستگاه قضائی تحقق عدالت است؛ لذا مسئولان و مدیران دستگاه قضائی باید همواره این نگاه و دغدغه را داشته باشند که در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت خود هدف تحقق عدالت تا چه میزان عملیاتی شده است و چنانچه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب کوتاهی‌هایی وجود داشته است، باید به سرعت با آسیب‌شناسی‌های متقن در جهت رفع آن نواقص گام برداریم.

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: یکی از حوزه‌های مهم کاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه می‌تواند همین اتخاذ نگاه کلان به میزان تحقق اهداف دستگاه قضائی برای نیل به عدالت باشد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: معاونت راهبردی دستگاه قضائی می‌تواند با نظارت‌های پیوسته و متقن خود نسبت به حوزه‌ها و مولفه‌هایی نظیر نیروی انسانی، قوانین موجود و امکانات و تجهیزات فعلی، میزان تحقق اهداف دستگاه قضائی در پرتو اهداف متعالی انقلاب اسلامی را سنجش کند و در صورت وجود نواقص و معایب احتمالی نسبت به رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را صورت دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی مرهون خون تمام شهدا در طول تاریخ هستیم و امروز در عصر غیبت که پرچم حقانیت و عدالت در دستان ولی فقیه است باید به خود نهیب بزنیم که آیا وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام می‌دهیم یا خیر؟

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار